رییس بنیاد مستضعفان
محمد سعیدی کیا شامگاه شنبه در نخستین جشنواره فرهنگی هنری شهرستان قلعه گنج با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قلعه گنج گفت: ما با مردم و برای مردم کار می کنیم، محور کار و همه دارایی ما مردم است و ما فقط تسهیل گر هستیم و تسهیلات فراهم می کنیم تا مردم کار بکنند.
کد خبر: ۲۴۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 12 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان شامگاه شنبه در نخستین جشنواره فرهنگی هنری شهرستان قلعه گنج با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور و جمعی از مسوولان استان و شهرستان گفت: از 20 ماه قبل در برای نخستین بار در کشور بحث شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج مطرح شد و اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از دو سال قبل در استان کرمان آغاز شده است.
وی افزود: برای تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، کار توسط بخش غیردولتی در حال اجراست که نمونه سبک جدیدی در اداره و توسعه گوشه ای از کشور می باشد که در دورترین نقطه و با گنج های پنهان و سرمایه اجتماعی خوب است.
رزم حسینی تصریح کرد: تلاش های صورت گرفته در قلعه گنج توسط بنیاد مستضعفان با همیاری و همکاری دولت تدبیر و امید اجرایی می شود، می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها و استان های کشور باشد.وی بیان کرد: باید مردم قلعه گنج و سران طوایف از این فرصت به وجود آمده استفاده و برای توسعه و ارتقاء اقتصادی فرهنگی منطقه خودشان همکاری کنند.استان کرمان همواره اعلام کرده که برای کارآفرینان و سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کند و اکنون به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شده، امیدواریم با همکاری دولت و مردم اقتصاد مقاومتی را که اقتصاد مردمی است، محقق کنیم.
در ادامه این جشنواره سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنده یک سال و نیم است که با مردم قلعه گنج زندگی می کنم که مردم شریف و مومنی هستند.
وی با بیان اینکه ما با مردم و برای مردم کار می کنیم، افزود: محور کار و همه دارایی ما مردم است و ما فقط تسهیل گر هستیم و تسهیلات فراهم می کنیم تا مردم کار بکنند.
سعیدی کیا درباره انتخاب قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بروید یک نقطه از کشور را بگیرید و آباد کنید و پیشنهاد استاندار کرمان قلعه گنج بود و آبان ماه 93 این منطقه به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شد.
وی بیان کرد: همکاری استاندار، فرماندار و مسوولان استان خوب بود و همه یکدست و یک فکر در خدمت توسعه منطقه قرار گرفته اند و کار اصلی ما توانمندسازی مردم است.
رییس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: جایی آباد است که معیشت مردم تامین شده و مسائل آموزشی، بهداشتی فرهنگی آنها تامین شود و بحمدلله در این منطقه در همه زمینه ها کار می کنیم.
وی افزود: در روستاها پول های خرد مردم را جمع کرده و در صندوق های روستایی پس انداز می کنیم و به تقاضیان وام های اشتغالزایی ارائه می دهیم و در منطقه 250 گروه روستایی در این زمینه تشکیل شده است.
سعیدی کیا تصریح کرد: هر سه ماه یک بار چک می کنیم و هر مبلغی که مردم به حساب واریز کرده باشند، ما نیز همان مقدار برای وام دادن به آنها کمک می کنیم و تا ماه قبل 700 نفر از این وام ها در زمینه های خیاطی، مرغداری، دستگاه تقطیر برای گیاهان دارویی و ... استفاده کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار