مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با اشاره به اينكه توسعه گردشگری استان بدون توجه به حوزه های صنايع دستی و ميراث فرهنگی امكان پذير نمی باشد، تصريح كرد: حوزه های صنايع دستی و ميراث فرهنگي داراي قابليت هايي هستند كه مي توانند گردشگران خاص خود را به سوی استان سوق دهند.
کد خبر: ۲۴۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 18 June 2016
"محمود وفايی" در اولين جلسه شورای مشورتی حوزه هاي ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری با حضور رئيس كميسيون گردشگری اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: جهت بهره گیری از ظرفیت های فکری صاحب نظران و اندیشمندان حوزه گردشگری استان، شوراهای مشورتی درسه حوزه مذكور در اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل می شود.وی افزود: با توجه به اينكه استان كرمان دارای ظرفيت ها وقابليت های منحصربفردی در سه حوزه ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری است بنابراين اين گونه جلسات می تواند به جهت گيری و حركت درست، بررسی مشکلات و ارایه راهکارها برای شناساندن ومعرفی اين ظرفيت ها كمك شاياني كند.
وفايی اظهار داشت: در تلاشیم به عنوان پايه گذار اين انديشه به صورت سيستمی به سوی هدفی مشخص كه نهايت آن معرفی استان كرمان به عنوان يكی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است، برسيم.
وی با اشاره به اينكه توسعه گردشگری استان بدون توجه به حوزه های صنايع دستی و ميراث فرهنگی امكان پذير نمی باشد، تصريح كرد: حوزه های صنايع دستی و ميراث فرهنگی دارای قابليت هايی هستند كه می توانند گردشگران خاص خود را به سوی استان سوق دهند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان گفت: برپايی جلسات هم انديشی مانند شورای مشورتی از موازی كاری و اتلاف وقت وانرژی جلوگيری می كند.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری بناهای تاريخی به بخش خصوصي، بيان کرد: با توجه به اينكه اعتبارات اين اداره كل برای فعاليت های تبليغاتی و مرمتی بسيار ناچيز است بنابراين همكاری بخش خصوصی در اين خصوص از ضروريات است.
وفايی با اشاره به اينكه سرمايه گذاران و حتی مردم مرمت بناهای تاريخی را به مانند كار خير بدانند و برای حفظ ميراث كشور خود همكاری كنند، تصريح كرد:  با اين سياست می توان از محل سرمايه‌های مردمی اين بناها را احيا كرد و در اختيار خود مردم قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار