مدیرعامل آبفای کرمان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: ما دنبال بازی سیاسی نیستیم، وزارت نیرو، وزارتخانه تخصصی است و باید کار بکنیم؛ بنده در دولت قبل هم خدمت کرده ام و اکنون هم هستم.
کد خبر: ۲۵۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 23 June 2016
به گزارش تابناک کرمان ، "محمد طاهری" در نشستی خبری درباره مسائل مطرح شده مبنی بر سرطان زایی آب شهر کرمان اظهار کرد: بارها اعلام کرده ایم که شرکت آب و فاضلاب را وارد بازی های سیاسی نکنند، این حرکت نامردی و خیانت به مردم است.وی با اشاره به اینکه نمی دانم عضو شورای شهر با چه نیتی این مسئله را مطرح کرده است، افزود: ایشان در رسانه ای اعلام کرده که بنده(مدیر آبفا) در خرداد 93 در شورای شهر گزارشی را درباره آب کرمان ارائه کرده ام.طاهری ادامه داد: سئوال این است که چرا بعد از دو سال باید این مسئله را اعلام می کرد؟ کدام عقل سلیم و فرد منصفی دو سال یک جمعیت 800 هزار نفری را رها می کند و این بحث را از طریق مجاری قانونی پیگیری نمی کند؟وی گفت: آیا بهتر نبود به جای وارد کردن شوک به مردم و کشیدن مسئله به افکار عمومی، از رییس دانشگاه علوم پزشکی و بنده دعوت می کردند و خواستار توضیح و شفافیت مسئله می شدند؟ یا کتبا نظر دانشگاه را می گرفتند؟طاهری بیان کرد: ما دنبال بازی سیاسی نیستیم، وزارت نیرو، وزارتخانه تخصصی است و باید کار بکنیم؛ بنده در دولت قبل هم خدمت کرده ام و اکنون هم هستم.
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان اظهار کرد: بنده در آن جلسه شورای شهر مباحثی را از جمله فرسودگی لوله های آب اعلام کردم و اینکه باید به این شرکت کمک کرد تا این کار انجام شود، زیرا شرکت آبفا اکنون 30 میلیارد تومان بدهی دارد و علی رغم همه مشکلات و بدهی ها، یک لحظه خدمات شرکت را از مردم دریغ نکرده ایم و حدود 15 میلیارد تومان از مردم طلب داریم.وی درباره مسائل مطرح شده کنونی و موضع گیری آبفا تصریح کرد: بنای ما بر این بود که فضا را آرام کنیم، زیرا دامن زدن به مسائل، مردم را نگران می کند، نباید ناامنی روانی برای مردم ایجاد کنیم.
مدیرعامل آبفا استان کرمان با انتقاد از کشیدن مسائل به افکار عمومی گفت: هیچ رسانه و مسوولی چند سال قبل نمی دانست که آب بردسیر مشکل دارد، دولت می دانست و علی رغم تحریم ها در حالی که تجهیزات در سه کشور دست به دست میچرخید و به ما می رسید، کار را انجام داد و برای نخستین بار در کشور در بردسیر تصفیه خانه احداث کرد.
طاهری افزود: تاسیسات آب شرب سراسر کشور تاسیساتی است که دارد فرسوده می شود و دولت آب را با قیمتی بیش از 2 هزار تومان تولید و 350 تومان به مردم می فروشد و ما به شورای شهر رفتیم تا با استفاده از اختیارات قانونی، تعرفه آب را افزایش دهیم تا بتوانیم بخشی از لوله های فرسوده را بازسازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در شهر کرمان 40 تا 50 کیلومتر شبکه را بازسازی می کنیم، اظهار کرد: 9 هزار کیلومتر طول شبکه های آبرسانی و توزیع استان و 1900 کیلومتر خط انتقال است که نمی شود با نقدینگی های جزئی اینها را تعویض کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان درباره کارخانه و لوله آزبست گفت: در حالی که سال 36 و 40 آزبست وارد ایران شده، نباید نظام خودمان را ناکارآمد جلوه بدهیم، 10 سال است که دولت جمهوری اسلامی کارخانه آزبست را از مدار خارج کرده است.وی با اشاره به اینکه آزبست گردی را تولید می کند که این گرد از طریق تنفس و هوا مشکل ایجاد می کند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی می گوید آزبست از طریق گوارش مشکل ایجاد نمی کند و کمااینکه آزبست از لوله های آب آزاد نمی شود.طاهری تصریح کرد: آزبست جزو عناصری است که سازمان بهداشت جهانی این عنصر را اندازه گیری نمی کند و این مسئله در سلامت آب بی اهمیت است.وی بیان کرد: آرسنیک تمامی منابع آب شهر کرمان زیر 10 است و هر سال و هر فصل فلزات سنگین آب از طریق آزمایشگاه چک می شود.
طاهری با بیان اینکه تا امروز درباره مسائل مطرح شده درباره مشکل دار بودن آب کرمان از کسی شکایت نکرده ایم، گفت: تا امروز نه آقای جوانمرد و نه اعضای شورای شهر یک بار از بنده به عنوان مدیر آب و فاضلاب نه سئوال تلفنی کرده و نه دعوتی به شورا صورت گرفته تا توضیح بدهم.
مدیرعامل آبفا استان کرمان در ادامه گفت: از محل هدفمندی یارانه ها نه تنها چیزی به ما داده نمی شود بلکه بیش از یک میلیارد تومان از آنچه که از مردم دریافت می کنیم، باید در قالب هدفمندی پرداخت کنیم.وی افزود: بین 30 تا 40 درصد شبکه آب استان فرسوده است و هدررفت آب داریم و هدررفت فیزیکی ناشی از فرسودگی شبکه هاست، هدررفت ظاهری آن چیزی است که مردم در حاشیه ها مصرف می کنند و به ما پولی نمی دهند و هدررفت دو حوزه 25 درصد است.
طاهری افزود: آبیاری بیش از 70 درصد فضاهای سبز بزرگ شهر کرمان از آب شرب جدا شده و تنها فضاهای کوچک از آب شرب استفاده می کنند.وی ادامه داد: کار فاضلاب بلوار جهاد در عمق 11 متری در آب در حال انجام و تونلی با دست در حال حفر است و تا دو ماه آینده طبق زمانبندی به اتمام می رسد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه درباره کمبود آب شرب اظهار کرد: در دهج، جوزم، هجدک و قلعه گنج جیره بندی آب را داریم و در سایر نقاط استان جیره بندی نیست و در صورتی که مردم مراعات کنند، دو ماه آینده را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت، البته افت فشار خواهیم داشت.وی افزود: در دهج، جوزم و هجدک آب کم است، اما در قلعه گنج 3 هزار مشترک مجاز و همین تعداد مشترک غیرمجاز وجود دارد.
طاهری با اشاره به فرهنگسازی در مصرف بهینه آب بیان کرد: اطلاع رسانی و فرهنگسازی نتایج خوبی داشته و سرانه مصرف آب هر خانوار کرمانی نسبت به دهه 80 بیش از 30 درصد کاهش داشته است.وی تصریح کرد: باید افکار عمومی را به سمت خردورزی و خردمندی ببریم و ما اعلام می کنیم آب شهر کرمان از بهترین آب های کشور است؛ استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی درست نیست، این دستگاه ها معدن میکروب است.طاهری اظهار کرد: در دنیا در جاهایی که آب املاح و به عنوان مثال آهن ندارد، به مردم آن منطقه قطره آهن می دهند.
وی درباره قطعی آب در انتهای خیابان امامزاده محمد کرمان گفت: برای کوچه پرستو انتهای محله امامزاده محمد، تامین آب نمی توانیم انجام بدهیم و فشار آب کم است، این خانه ها در طرح تعریض منطقه هستند و به سازمان های مربوطه اعلام کرده ایم که چنانچه ماندگار باشند، مخزن بسازیم، اعلام شده که باید در طرح قرار بگیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهناز ضیائ نخعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
باسلام آقای جوانمرد فرد مطلع وتحصیل کرده ای هستند سخن ایشان در مورد لوله های(آزبست)نمی تواند بی اساس باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار