اسناندار کرمان :
استاندار کرمان اصناف و بازاریان را نبض تپنده اقتصاد کشور دانست و گفت: بازاریان و اصناف باید مطالبه گر باشند زیرا با مطالبه گری سازنده و منطقی، انقلاب تضعیف نمی شود.
کد خبر: ۲۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 23 June 2016
به گزارش نابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با نمایندگان اصناف استان کرمان ، ضمن تبریک ماه رمضان و اول تیرماه روز ملی اصناف، افزود: نقش اصناف و بازاریان در تاریخ انقلاب و دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.وی با اشاره به اینکه نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به اقتصاد کشور، نگاهی استراتژیک بوده و هست، یادآور شد: حضرت امام(ره) تاکید داشتند که (دولت نمی‌تواند همه جا را خودش تحت نظر بگیرد؛ کار باید به خود مردم محول شود زیرا مردم به حال خودشان دلسوزتر هستند) و مقام معظم رهبری فرمودند که دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است.
استاندار کرمان به تورم بالای 40 درصد در پایان سال 92 و نوسانات اقتصادی بی ثبات در اقتصاد ایران اشاره و خاطر نشان کرد: کنترل تورم و ثبات اقتصادی کشور یکی از سیاست های دولت یازدهم بود که با تدبیر دولت روند کاهشی را طی کرده و در حال حاضر به زیر 10 درصد رسیده و تک رقمی شده است.
رزم حسینی با تاکید براینکه دولت یازدهم امسال رونق اقتصادی کشور را در دستور کار دارد، گفت: کشور با مهار تورم با رکود اقتصادی مواجه شد و امروز با مهار تورم، رونق اقتصادی در دستور کار است.وی به انتخاب استان کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی شعار سالانه نیست بلکه یک نسخه دائمی برای اقتصاد کشور است که نیازمند حضور جدی مردم و بازاریان است و رقم 2500 میلیاردی که در اقتصاد اصناف است باید به شکلی مشارکت داده شود.
نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی دو برنامه داریم که یکی دولتی و یکی استانی است، گفت: در استان 85 پروژه ملی و استانی داریم که ابلاغ شده و مسیر اجرا را دنبال خواهند کرد و به تحرک اقتصادی کمک خواهد کرد، دوم پروژه های استانی که خود استان با استفاده از ظرفیت های خود انجام می دهد و حدو 260 پروژه می شود.استاندار کرمان با تاکید براینکه بیشترین گفتار مدیریت استان، تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد است، خاطر نشان کرد: در استان کرمان از چندین ماه در زمینه واحدهای صنعتی کشاورزی و ... که مشکلات آنها متاثر از تصادفات اقتصادی بوده برنامه ریزی شده و امید است در آینده نزدیک رونق اقتصادی را شاهد باشیم، پیش بینی این است که رشد منفی چند ساله که در گذشته بوده است به بهبود چشمگیری برسد.
رزم حسینی در بخش دیگر سخنانش از همراهی و صبوری اصناف و بازاریان در اجرای پروژه های شهری قدردانی کرد و افزود: آینده استان را باید پیش بینی کرد زیرا جمعیت استان فزاینده است و کارهای اساسی کمتر در استان صورت گرفته است.وی از بهسازی و بازسازی بازار بزرگ کرمان با همکاری بازاریان و اصناف اشاره کرد و یادآور شد: با این اقدام اقتصاد بازار نیز احیا و تقویت شد.
استاندار کرمان بر تعیین و تکلیف مراکز حاشیه ای بازار تاکید کرد و گفت: کاروانسراها و مراکز حاشیه ای بازار که امروز به معضل تبدیل شده باید هرچه سریع تر تعیین و تکلیف شده و توسط سرمایه گذاران پس از مرمت مورد بهره برداری قرار گیرند.رزم حسینی به تقسیم هشتگانه اقتصادی استان کرمان و استفاده از توان شرکت های توانمند و بومی اشاره کرد و افزود: اغلب خرید شرکت های بزرگ استان از خارج از استان صورت می گرفت اما امروز با طرح هشتگانه اقتصاد مقاومتی، این شرکت ها نیز در توسعه اقتصادی استان دخیل شده و تاکید شده تا خرید در داخل استان صورت بگیرد مگر موارد محدود که مشابه آن محصول در استان موجود نباشد.
وی یادآور شد: استان کرمان می خواهد محل تمرین و الگوی اقتصاد مقاومتی بشود که در این راستا وزیر کشور ماهیانه به سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی سفر کرده و در جلسات رفع موانع تولید، مشکلات واحدهای صنفی و تولیدی بررسی خواهد شد.استاندار کرمان گفت: توسعه متوازن را از جنوب استان کرمان و از شهرستان قلعه گنج آغاز و تحرک جدی را در مدیران ایجاد کردیم.
رزم حسینی به برگزاری جلسات شورای پیگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان کرمان مبنی بر آموزش،شناسایی و تعویض مدیران اشاره کرد و یادآور شد: دبیرخانه این ستاد در استان توسط دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فعال است و موارد را به طور جد دنبال و بررسی می نماید.وی خاطر نشان کرد: کارهایی که در استان کرمان آغاز شده با دست خالی است که یکی از بزرگترین آن ها فاز دوم عملیات حفر تونل انتقال آب است که می تواند مشکل آب استان را مرتفع نماید.
استاندار کرمان به سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کرمان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور با دستور تامین آب کرمان اقدامی تاریخی را در استان رقم زدند که خوشبختانه عملیات لوله گذاری این پروژه در مسیر کرمان-باغین در حال اجراست.
در ادامه این دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: رسالتی که بر دوش اصناف گذاشته شده، تعهدی است که باید در حوزه اقتصاد مقاومتی به عهده بگیرند و مقابله با اقدامات دشمن در خدشه‌دار کردن اقتصاد کشور باشد.
محمود سلطانی‌زاده افزود: تمام زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های استان کرمان در راستای پویایی اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته شده و تلاش مستمر و همه‌گیر در استان وجود دارد تا با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و کلیت آن استان کرمان را پیش ببریم.
وی با تاکید براینکه حمایت از تولید داخلی از واردات بی‌رویه جلوگیری می کند، خاطر نشان کرد: ما باید با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی که درون‌زایی را بیشتر مورد توجه قرار داده است، عمده گرایشات صنفی خود را از توزیعی، خدماتی و تولیدی به سمتی ببریم که کالاهای استاندارد تولید کنند.
در ادامه این دیدار معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه دو قشر اصناف و کشاورز بیشترین بار اقتصادی کشور را به عهده دارند و با کمترین حاشیه نیز روبه‌رو هستند، گفت: جامعه اصناف با توجه به سهل‌الوصول بودن، رو به‌رشد است و بیکاری جامعه را نیز رفع کرده است.
مصطفی زریسفی از فعالیت 14 اتاق اصناف در سراسر استان و 309 اتحادیه صنفی در شمال کرمان خبر داد و افزود:تعداد واحدهای صنفی شمال استان کرمان در حال حاضر 56 هزار و 785 است که با جنوب استان به 70 هزار واحد می‌رسند.وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال واحدهای صنفی با کمترین هزینه سرانه، اشتغال 170 هزار و 355 نفری در شمال استان کرمان دارند، یادآور شد: در سال 90 تولید ناخالص اصناف در کرمان به استناد آمار بانک مرکزی 28 هزار میلیارد ریال و سهم اصناف کرمان در تولید ناخالص کشور کمتر از 0.54 درصد بوده است. 
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید ناخالص اصناف استان کرمان 38 هزار و 100 میلیارد ریال با میزان اشتغال 170 هزار و 355 نفر است لذا پیشنهاد می شود تا مکانی مشخص برای تجمیع تمام اصناف در استان کرمان ایجاد شود که در جلوگیری از ترددهای اضافه و اجرای بهتر کارها موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار