مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:
علیزاده در بخشی از پیام خود به مناسبت روز قلم گفت: قلم باید در خدمت تسری ارزش های الهی در جامعه و سوق دادن آحاد جامعه به سمت تعالی روحی و کسب معارف الهی و اخلاق حسنه و نیکو باشد.
کد خبر: ۲۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 04 July 2016
به گزارش تابناک کرمان "محمدرضا علیزاده" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی به مناسبت روز قلم پس از بیان آیه شریفه ن والقلم و مایسطرون افزود: 14 تیرماه روز قلم، ایام تبلور اندیشه و نماد شور و شعور مردان و زنانی است که نقش انکارناپذیرشان در تعالی و توسعه جامعه بر همگان آشکار است. 
وی بیان کرد: عزت و تقدسی که شالوده آن بر مبنای اولین گفتگوی وحیانی خالق هستی با پیامبر مکرم اسلام (ص) در کلام مقدس 'الذی علّم بالقلم' استوار است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اقدامی شایسته روز چهاردهم تیرماه را به عنوان روز قلم معرفی نموده در حقیقت از سویی برخاسته از همین حرمت و قداست و از سوی دیگر کارکرد آن به عنوان سرچشمه بیداری و منشاء آگاهی و معرفت است. 
وی اظهار کرد: بی شک از رهگذر کارکرد متعهدانه قلم و تعالی اندیشه صاحبان آن حیات معنوی بشر معنا پیدا کرده و در مسیر کمال حرکت می کند لذا این ودیعه الهی باید در خدمت تسری ارزشهای الهی در جامعه و سوق دادن آحاد جامعه به سمت تعالی روحی و کسب معارف الهی و اخلاق حسنه و نیکو باشد.
علیزاده ادامه داد: با گرامیداشت این روز بزرگ و عرض صمیمانه ترین تبریکات به صاحبان قلم و تفکر و معطوف نمودن توجه همه دست اندرکاران این وادی لطیف به مقوله تولید و نشر کتاب و ضرورت توسعه و ترویج کتابخوانی، سعادت و سلامتی پویندگان طریق دانایی و معرفت را از ساحت فضل خداوند تبارک و تعالی مسئلت دارم.چهاردهم تیر در تقویم رسمی به نام روز قلم نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار