وزیر کشور:
عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در کرمان : یک موضوع هر زمان سیاسی و جناحی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته، اصل موضوع از بین رفته است و یا از مسیر خود منحرف شده است
کد خبر: ۲۵۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 04 July 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در کرمان افزود: موضوع آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است و اهمیت آن از این جهت نیست که آمار آن در کشور ما از میانگین جهانی بیشتر است.
وی عنوان کرد: در استان کرمان در دو سال و نیم اخیر در حوزه مقابله، درمان و مبارزه با مواد مخدر گام های خوبی برداشته است.
وی تصریح کرد: وضعیت کرمان در حوزه آسیب های اجتماعی از وضعیت متوسط کشور بالاتر نیست و در همین حد نیز باید مقابله جدی با آسیب های اجتماعی صورت گیرد.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: همه اختیارات رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزیر کشورداده شده و این اختیارات درحقیقت به استانداران داده شده است.
رحمانی فضلی یادآور شد: 50 مورد از اختیارات پیشنهاد شده و واگذار شده است و اخیرا سه استان الگوی اقتصاد مقاومتی نیز پیشنهاداتی داده اند و در نظر داریم که آنهارا بررسی کرده و در صورت امکان، این اختیارات را نیز واگذار کنیم.
وی تصریح کرد: برخی اختیارات قابل واگذاری نیستند اما اختیاراتی که قابل واگذاری باشند، واگذار خواهند شد.
وزیر کشور با اشاره به اولین سفر خود در محدوده اقتصاد مقاومتی به کرمان، گفت: نشستی در تهران با استاندار کرمان داشته ام و ایشان طرح اقتصاد مقاومتی را تدوین کرده و ارائه داده اند که مورد قبول نیز واقع شده است.وی به دستاوردهای سفر خود به استان کرمان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از پروژه های اقتصاد مقانومتی، شرکت در شورای هماهنگی اقتصاد مقاومتی ، نشست ویژه خبری در صدا و سیما و نشست با سرمایه گذاران در این سفر انجام شده است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حوزه عمومی کردن بحث اقتصاد مقاومتی همه به ویژه رسانه ملی و سایر رسانه ها باید همکاری کنند.
وی یادآور شد:  محور اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند.وی درباره موضوع اتباع بیگانه در استان کرمان نیز گفت: طرح ساماندهی اتباع بیگانه از اول فروردین ماه اجرایی شده است.وزیر کشور با بیان اینکه رقم طرد سال گذشته تقریبا دو برابر سال قبل از آن بوده است، تصریح کرد: جلسات بسیار خوبی با مسئولان افغانستان داشته ایم و اعتبارات مناسبی برای مرزها داده شده تا از بازگشت مجدد افاغنه نیز جلوگیری شود.وی گفت: با دولت افغانستان نیز هماهنگ شده که افاغنه غیرمجاز به این کشور برگردانده شوند و این به معنای آن نیست که این افراد نمی توانند در ایران باشند، بلکه باید به صورت قانونی وارد کشور شوند.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: خواست همه مردم این است که همه دریافت ها شفاف و منطقی شود.رحمانی فضلی افزود: اگر تخلفی صورت گیرد، فارغ از اینکه این امر در چه دولتی و توسط چه فردی انجام شده، باید با آن برخورد شود.وی تصریح کرد: بعد دیگر از مساله مربوط به خلاءهای قانونی است که این خلاءها باید برطرف شود و مجلس نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
وی گفت: یک موضوع هر زمان سیاسی و جناحی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته، اصل موضوع از بین رفته است و یا از مسیر خود منحرف شده است.وی افزود: این مساله باید در مسیر قانونی خود مورد بررسی قرار گیرد.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع تقسیمات کشوری نیز گفت: این موضوع از مسائل پیچیده و مشکل افرین است.
وزیر کشور ادامه داد: دولت تدبیر و امید موضوع تقسیمات کشوری را به مدت دو سال رها گذاشته است زیرا مراکزی تحت عنوان شهر، بخش و شهرستان ایجاد شده بود.وی یادآور شد: در حال حاضر قانون تقسیمات کشوری تغییر یافته و دولت از آن ایراداتی رفته که بعد از اصلاح این ایرادات، دوباره به دولت ارائه می شود.
رحمانی فضلی گفت: دولت تصویب کرده هر جا می خواهد تقسیمات کشوری جدید ایجاد شود، باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین منابع آن را قبول کند.وی افزود: در ایجاد تقسیمات کشوری جدی دو سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسکن و شهرسازی باید موضوع را تائید کنند. 
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی روند پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان، به کرمان سفر کرده است. حضور در جلسه شورای اداری، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، نشست با فعالان اقتصادی استان و شرکت در گفتگوی ویژه خبری از اهم برنامه های سفر دو روزه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به استان کرمان بود. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار