عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: برای انتخابات سال 96 ریاست جمهوری حزب مؤتلفه حتما یک نامزد خواهد داشت.
کد خبر: ۲۷۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 04 August 2016
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: برای انتخابات سال 96 ریاست جمهوری حزب مؤتلفه حتما یک نامزد خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسلامی در مراسمی که حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان برای تجلیل از خبرنگاران برگزار کرده بود، اظهار کرد: سعی داریم با معرفی نامزدی از حزب مؤتلفه کارهایی که دولت دهم و یازدهم نتوانستند به انجام رسانند، تعقیب و پیگیری کنیم.

وی درباره «برجام بانکی و پذیرش توصیه‌نامه FATF توسط ایران» نیز تحلیل‌هایی ارائه داد و ابراز عقیده کرد: اگر این نامه توسط ایران مورد پذیرش قرار گیرد حتی پرداخت حقوق چهره‌های ایرانی مورد تحریم، توسط بانک‌های ایرانی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و مثلا دانشمند هسته‌ای ما نمی‌تواند حقوق خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کند. پذیرش این نامه به معنای قطع حمایت ایران از حماس، جهاد و دیگر گروه‌های فلسطینی و تلاش برای خلع سلاح حزب‌الله خواهد بود تا آن‌ها را تبدیل به گروه‌های صرفا سیاسی کنند. آن‌چه در آن نامه کلید زده شده اگر امروز بخواهد اجرا شود شاهد ممانعت از حضور و اقتدار ایران در منطقه خواهیم بود.

وی به سازمان جهانی تجارت عادلانه(WFTO)  اشاره کرد و به ارائه نخستین تحلیل خود تحت عنوان گستاخانه خواندن آن و عدم بررسی توصیه‌نامه پرداخت و خاطرنشان کرد: هرگاه یک گام به عقب برداریم تجربه نشان داده است که دشمن همواره در این مواقع، یک گام به جلو برمی‌دارد. در برجام ما کمی به عقب گام برداشتیم یا لااقل دشمن این‌گونه استنباط کرد اما با نگاه به اوایل انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) تا صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری ترجیع‌بندی ساده مبنی بر «ضرورت اتکای ما به قدرت لایزال الهی» مشاهده می‌شود.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که «امروز به علت درگیری با جنگ نرم باید بر روی جنگ احزاب مطالعه کنیم»، اظهار کرد: عده‌ای در مقابل دشمن دچار خودباختگی می‌شوند که این از اهداف تعریف شده جنگ نرم است و حتی در مبانی آکادمیک هم این موضوع تدریس می‌شود.

وی با اشاره به بحث «نوسازی سیاسی ساموئل هانتینگتون مبنی بر افزایش مشارکت‌های گروه‌هایی که پیش‌تر از صحنه سیاست خارج بوده‌اند و از سوی دیگر فاقد نهادهای سیاسی لازم برای جذب این مشارکت هستند»، تصریح کرد: در جنگ نرم هستیم که شاهد انسجام یافتن و به صحنه آمدن گروه‌هایی می‌شویم که فاقد نهاد سیاسی بوده‌اند. به عنوان مثال تجمع دهه هشتادی‌ها، هفتادی‌ها و آب‌بازی در ظاهرش سرگرمی است اما در واقع عمق استراتژیک دارد و دقیقا جنگ نرم را دنبال می‌کند و این نشان از تغییر مبانی اندیشه یک گروه است.

وی با اشاره به تغییر ماهیت نظام با حفظ ظاهر اسلامی گفت: ترویج اشرافی‌گری در ایران از دیگر مواردی است که دشمن دنبال می‌کند به طوری‌که در گذشته منش ملی ما مشخص و برگرفته از سبک زندگی اسلامی و عزت‌مدار بود و عدم تفاخر در آن موج می‌زد اما در رویکرد جدید شاهدیم منش ملی جدید جایگزین می‌شود که ظاهرش یک زندگی لوکس و لاکچری برای طبقه‌ای خاص است در حالی‌که از پیوست‌های فرهنگی است که در سطحی از جامعه تاثیرگذار است.

اسلامی  ادامه داد: در گام بعدی اشرافی‌گری، افزایش شکاف‌های اجتماعی است به طوری‌که در آغاز انقلاب در کشور شاهد انسجام ملی بودیم که در مقاطعی نباید ترک برمی‌داشت اما اساسی‌ترین شکاف پدید آمده فتنه 88 بود به طوریکه اختلاف سلایق به تنازع مبدل شد. از آن پس شکاف‌ اجتماعی در بدنه جامعه بوجود آمد که تبدیل به شکاف‌هایی که غیرسیاسی‌تر است، می‌شود و آمریکا هم بر روی این مساله با روش‌های مختلف همچون مطرح کردن دوباره سازمان مجاهدین خلق کار می‌کند.

وی با اشاره به «ایجاد نوعی نفرت، تنازع و علاقه به درگیری در بین طبقات مختلف جامعه» ادامه داد: اگر می‌خواهیم به نقطه مطلوب برسیم باید مسیرهایی که در سبک زندگی به آن اشاره شده را مدنظر قرار گیریم. در جنگ نرم یک عمق استراتژیک نبرد و یک رویه نبرد داریم که رویه تنازعات رایج در فضای رسانه‌ای است.

وی به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد روشنگری و پیشگام بودن رسانه‌ها در این عرصه اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه و قلم وظیفه دارند در تبیین جهاد روشنگری پیشگام باشند.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش دشمنی عربستان و پررنگ شدن آن پس از دشمنی آشکار در سال 66 و کشتار حجاج، تصریح کرد: عربستان به تازگی نقش جدیدی از خود به نمایش گذاشته و رسانه‌ها آن را پررنگ می‌کنند به طوریکه برخی رسانه‌ها چهره آمریکا را به عنوان دوست بزک کرده و سعی می‌کنند عنوان شیطان بزرگ را به عربستان دهند که نقاط انحرافی در پشت آن وجود دارد و آن این است که آمریکا پشت صحنه حضور دارد. اگر هندسه نبرد را ندانیم و عمق صحنه را درک نکنیم به جای انجام وظیفه غرق در جدل‌های روزمره می‌شویم؛ بنابراین باید به جای توافق، عقب‌نشینی و مذاکره تهاجمی عمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار