کد خبر: ۲۷۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 16 August 2016
به نقل از تابناک کرمان، پرویز گرشاسبی روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی مقابله با گرد و غبار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کانون های جدید در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، تهران، خوزستان و کرمان ایجاد شده و کارشناسان را بر آن داشته تا در نشستی و با استفاده از دانش و تجربیات گذشته این موضوع مهم را بررسی کنند.
وی اضافه کرد: این کارگاه آموزشی هم با هدف تبادل تجارب و درس آموزی از کنترل پدیده های جدید گرد و غبار بین چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه، سواحل و دشت های حاشیه آن در دو سه سال اخیر منشا ریزگردهایی بود که گاهی منجر به طوفان های شنی شد، افزود: استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان، در مدت یاد شده با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و راجع به مهار کانون های گرد و غبار اقداماتی شروع کرده اند که به دو استان دیگر هم آموزش می دهند.
گرشاسبی در رابطه با اقدامات انجام شده برای مقابله با بیابان زایی گفت: 32.5میلیون هکتار بیابان در سطح کشور وجود دارد که یک میلیون هکتار کانون جدید گرد و غبار هم به آن اضافه شده و در مقابل سالانه حدود 70 تا 80 هزار هکتار بیابان را مهار می کنیم.
به گفته گرشاسبی با توجه به تجربه های بدست آمده در دو سه سال اخیر، در مجموع 17 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار در سه استان مورد هدف قرار گرفته است.
وی در مورد منشا خارجی گرد و غبارها و نحوه مقابله با آن نیز خاطر نشان کرد: ستاد ملی گرد و غبار به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و دستگاه های مرتبط زیادی از جمله وزارت امور خارجه، محیط زیست و سازمان جنگل ها عضو آن هستند که باید روی بحث کانون های گرد و غبار کار کنند و سازمان جنگل ها بیشتر کارهای فنی را انجام می دهد.
کارگاه آموزشی مقابله با بیان زدایی و پدیده گرد و غبار با حضور مدیران و کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان و بلوچستان در تبریز برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار