مجموع پروژه های افتتاحی 108 پروژه با حدود 1300 میلیارد تومان سرمایه گذاری است که از این میزان 418 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی است
کد خبر: ۲۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 23 August 2016
"ابوالقاسم سیف الهی" به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: مجموع پروژه های افتتاحی 108 پروژه با حدود 1300 میلیارد تومان سرمایه گذاری است که از این میزان 418 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی است. وی به افتتاح و کلنگ زنی 526 پروژه در هفته دولت اشاره و بیان کرد: در مجموع برای اجرای این پروژه ها 377 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 930 میلیارد تومان بخش خصوصی هزینه شده است ضمن آنکه در هفته دولت 130 پروژه جدید شروع می شود که برای اجرای آنها 494 میلیارد تومان اعتبارت بخش خصوصی و 290 میلیارد تومان اعتبارت دولتی تخصیص یافته است. وی به اجرای بیست و هفتمین سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت:در این سفر 13 هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسید. و خوشبختانه پروژه های سفر هیات دولت نیز نهایی شده و در مرحله تبادل توافق نامه است، به طوری که 968 میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای استان کرمان پیش بینی شده است که 618 میلیارد تومان در سال جاری و 350 میلیارد تومان آن در سال آینده اختصاص می یابد. 
سیف الهی اظهار کرد: با ورود به چهارمین سال کار دولت تدبیر و امید و با توجه به اینکه ریاست جمهوری سیاست اعتدال و میانه روی را در دستور کار قرار داده بودند، استاندار کرمان نیز برنامه جامعی را بر ای استان تدوین کرده و بر مبنای منش اعتدال حرکت کردند. 
معاون امور عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: در سه سال گذشته با همه مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت، در چارچوب سیاست های ریاست جمهوری و تداوم آنها در استان کرمان وضعیت مناسب تری در حوزه های مختلف داشته ایم. معاون استاندار کرمان گفت: در بخش های راه، صنعت، معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و .... اقداماتی رخ داده که در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است . وی به سهم 12 درصدی استان کرمان از خاک کشور اشاره کرد و گفت: این استان 4 درصد از جمعیت را در خود جای داده است و استعداها و ثروت های بسیاری در آن وجود دارد.
 سیف الهی عنوان کرد: در حال حاضر 2460 روستای بالای 20 خانوار در استان کرمان وجود دارد که در سه سال اخیر تحول عظیمی در این حوزه رخ داده است که از جمله آن تحویل 414 دستگاه ماشین آلات عمرانی و اختصاص 322 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به دهیاری ها بوده است. سیف الهی گفت: در سه ماه امسال 33 میلیارد تومان منابع مالی به روستاها اختصاص یافته و در مجموع طی فعالیت دولت تدبیر و امید 863 طرح هادی در روستاها اجرایی شده است و 27 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در روستاها احداث شده است. معاون امور عمرانی استانداری کرمان تصریح کرد: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به 71 شهرداری 1548 میلیارد تومان بوده است که طی سه سال 953 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و توسط دولت تامین شده است. وی بیان کرد: یکی از تحولات در دولت تدبیر و امید، توجه به توسعه زیرساختها در روستاها بوده است.
 وی به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با تدبیر استاندار از حدود دو و نیم سال قبل با تبادل موافقت نامه بین استانداری و بنیاد مستضعفان اجرایی شد تا در شهرستان قلعه گنج که گنجینه ای پنهان بوده ومردم فقیر بودند، توسعه رخ دهد و در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی از جمله ایجاد هتل کپری و افزایش ضریب امنیت در این شهرستان محقق شده است. معاون استاندار کرمان گفت: صندوق های خرد روستایی نیز با تدبیر استاندار کرمان در روستاها ایجاد شده و در این راستا در سال جاری یک هزار صندق خرد روستایی ایجاد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار