استاندار کرمان :
رزم حسینی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در استان و پایلوت شدن کرمان در اقتصاد مقاومتی گفت: سبک جدید مدیریتی در استان تعریف و مدیریت جهادی، جایگزین مدیریت جناحی شد و به کسی اجازه داده نشد با سیاسی کاری آینده توسعه ای استان کرمان را خدشه دار کند.
کد خبر: ۲۸۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 26 August 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه سی و نهمین مسابقه سراسری قرآن کریم که در باغ فتح آباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجائی، افزود: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی برای بیان خدمات و دستاوردهای دولت و ارزیابی آن هاست. وی یادآور شد: در این دوره با استعانت از خداوند متعال و با شعار ولایت و توسعه و اجرای اقتصاد مقاومتی با همراهی مردم و نقش تعیین کننده روحانیون بویژه ائمه جمعه، دولت در استان کرمان توانست گام های موثری را در جهت پیشرفت و آبادانی استان بردارد. استاندار کرمان با قدردانی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، خاطر نشان کرد: اقدامات بی نظیری در استان توسط سازمان اوقاف انجام پذیرفته است که می توان به احیا و مرمت باغ فتح آباد و مجموعه حاج آقا علی رفسنجان اشاره کرد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان پروژه های جدیدی در دست اقدام دارد که عملیات اجرایی آن ها به زودی آغاز خواهد شد، گفت: ابنیه های تاریخی یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان کرمان است و یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی مربوط به این مسئله می باشد.
وی به بیانات گهربار مقام معظم رهبری  مبنی براینکه ( قرآن را به معنای حقیقی مخاطب قرار گرفتنِ در مقابل خدا، بخوانید و در آن تدبر کنید و از آن بیاموزید. مرحله بعدش هم عمل است؛ اما من مرحله قبل از عمل را عرض می کنم: آموختن قرآن، فهم معارف قرآن، تدبر در آیات قرآن و کلمات قرآنی)، افزود: در شرایط کنونی نیاز است که فرهنگ قرآنی در مسیر اقتصاد قرار بگیرد.
استاندار کرمان به وجود بیش از 450 آیه از قرآن کریم در خصوص اقتصاد و بیش از صدها حدیث در این رابطه اشاره کرد و یادآور شد: حضرت امیرالمومنین(ع)  پس از قبول مسئولیت در خطبه های نهج البلاغه تاکید می فرمایند که قوام دین مردم به قوام اقتصادی مردم است و یکی از حقوق مردم بر حکومت و امام، تکثیر و گسترش ثروت عمومی است. رزم حسینی تصریح کرد: طبق فرموده حضرت علی(ع)، دولت ها مسئول هستند تا مردم را در این مسیر همراهی کنند و ایجاد اشتغال یکی از این مسئولیت هاست. وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، خاطر نشان کرد: خوداشتغالی و کارآفرینی برای ثروتمند کردن مردم و قوام دین آنها است لذا از ائمه جمعه درخواست شد که ناظر طرح مثلث توسعه اقتصادی استان باشند و از آیات قرآن و احادیث برای اینکه اقتصاد درس و سرمشق زندگی مردم شود، اقدام نمایند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه خوداتکایی و خوداشتغالی در دیدگاه اسلام دارای منزلت است در حالیکه دریافت یارانه هیچ منزلتی نخواهد داشت، گفت: در حوزه اقتصادی 45 هزار تومان به صورت ماهیانه تحت عنوان یارانه به حساب مردم واریز می گردد و این درحالیست که تورم، 450 هزار تومان از جیبشان برداشت می کند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه در استان کرمان سالانه هزار و هشتصد میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود، یادآور شد: شهرستان رودبار جنوب 620 هزار نفر جمعیت دارد که سالانه 80 میلیارد تومان یارانه در سال استفاده می کند و این درحالیست که پول آبادانی و عمران این شهرستان 8 میلیارد تومان است. وی یکی از حقوق دولت به ملت را اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشی جامعه عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم دست اندازی به بانک مرکزی نکرد در حالیکه اگر چنین اقدامی صورت می گرفت، همچنان شاهد تورم 41 درصدی بودیم.
استاندار کرمان با تاکید براینکه استقامت رئیس جمهور مبنی بر عدم استقراض به بانک مرکزی موجب کنترل تورم و رکود شد، خاطر نشان کرد: تورم کنترل شد تا ثروت مردم با عدم برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و سو مدیریت تبخیر و ضایع نشود.
رزم حسینی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در استان کرمان طی سه سال اخیر و پایلوت شدن استان کرمان در اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: سبک جدید مدیریتی در استان تعریف گردید و مدیریت جهادی، جایگزین مدیریت جناحی شد و به کسی اجازه داده نشد با سیاسی کاری آینده توسعه‌ای استان کرمان خدشه دار کند. وی سیاسی کاری و جناح بازی را یکی از آفت های نظام عنوان کرد و گفت: امروز در قالب طرح مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی استان، 12 موسسه غیردولتی در امر توسعه و آبادانی استان مشارکت خواهند کرد و این کار جدیدی است که در استان کرمان آغاز شد.
استاندار کرمان با اشاره به منویات گهربار مقام معظم رهبری مبنی براینکه دولت کارگزار ملت، ملت کارفرمای دولت، افزود: دولت کوچک می تواند با هزینه کمتر، کارگزار خوبی برای ملت باشد و این یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دولت مامور به اجرای آن است. رزم حسینی به وجود امنیت پایدار و بی نظیر در کشور و به تبع آن در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: مراسمات و برنامه های مختلفی با حضور گسترده مردم در استان کرمان برگزار می شود که خوشبختانه حتی کوچکترین مشکل امنیتی تاکنون مشاهده نشده زیرا امنیت کنونی بر پایه مردم استوار است. وی در ادامه با اشاره به اینکه گفتمان اقتصادی یعنی فرهنگ اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: استان کرمان سال گذشته در حوزه خوداشتغالی 200 میلیارد تومان اعتبار داشت که توانست 170 میلیارد تومان را جذب نماید.
استاندار کرمان از آغاز عملیات اجرایی بازسازی و مرمت قلعه اردشیر در هفته آینده توسط بخش غیردولتی خبر داد و گفت: سازمان صدا و سیما خدمات دولت، که خدمات نظام است را اطلاع رسانی کند. رزم حسینی افزود: در هفته دولت بیش از هزار و هشتصد و دو میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی و افتتاح می شود. وی در ادامه به تاثیر برجام در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ثمرات برجام این بود که رتبه کسب و کار استان کرمان از رتبه 24 به رتبه پنجم رسید و صادرات استان 78 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. استاندار کرمان تصریح کرد: 7درصد انرژی استان کرمان افزایش یافته است و این نشان از فعال بودن واحدهای تولیدی در سطح استان است.
بنا بر همین  گزارش ، این مراسم که با حضور گسترده و پرشور مردم مومن شهر کرمان در باغ فتح آباد برگزار شد، برنامه های جانبی دیگری همچون سخنرانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برجسته و بین المللی قرآن سعید طوسی، تقدیر از 10 نفر از برگزیدگان مسابقه به نمایندگی از سایر برگزیدگان و تجلیل از دست اندرکاران و قاریان مراسم جمع خوانی قران کریم در ماه مبارک رمضان را به همراه داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار