رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت و تلاش های مدیران استان کرمان را قابل تقدیر دانست و گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در استان اقدامات خوبی انجام شده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 27 August 2016
به گزارش تابناك كرمان محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان گفت:در کمیسیون اقتصادی معتقدیم برنامه ششم توسعه با معیارهایی نوشته شده که با واقعیت اقتصادی کشور همخوانی ندارد و در کشوری که به طور متوسط در پنج سال گذشته نرخ رشد دو درصدی داشته، امکان رشد هشت درصدی وجود ندارد.
پورابراهیمی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات خیلی خوبی در دولت یازدهم انجام شده و استان کرمان امروز رکورد دار ثبت آثار جهانی است که جای تقدیر از دست اندرکاران این حوزه در استان و کشور دارد.این استان امروز رکوردار ثبت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی در کشور است.وی به ثبت قنوات، کویر، روستای میمند، باغ شاهزاده و ارگ بم در فهرست میراث جهانی اشاره کرد و گفت: مجموعه ای از اماکن زیادی وجود دارد که در نوبت ثبت جهانی قرار دارند. بازار کرمان، خانه خشتی حاج آقا علی در رفسنجان و قلعه دختر در کرمان از جمله آثار در نوبت ثبت جهانی هستند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: استان کرمان در سال جاری 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش حضور گردشگران خارجی را داشته است.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز آماده همکاری است.
پورابراهیمی همچنین بر لزوم تقویت حوزه گردشگری از سوی دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: باید به این حوزه بیشتر توجه شود.
وی اظهار کرد: خلاء جدی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه ششم توسعه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار