استاندار كرمان :
استاندار کرمان در نشست بانوان کارآفرین گفت: دولت باید زمینه را برای اعتلای فرهنگی اقتصادی جامعه ایجاد کند.
کد خبر: ۲۸۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 28 August 2016
به گزارش تابناك کرمان، علیرضا رزم‌حسینی پیش از ظهر یکشنبه در نشست بانوان کارآفرین ، به نقش تاثیرگذار بانوان در کشور و شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نقش بانوان در حوزه سازندگی و آبادانی غیرقابل انکار است.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی یعنی اینکه از هیچ، همه چیز را بسازیم، یادآور شد: دولت باید زمینه را برای اعتلای فرهنگی اقتصادی جامعه ایجاد کند.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم تسهیلات خوبی در جهت اشتغالزایی و کارآفرینی پرداخت شده است که در همین راستا سایت بهین‌یاب در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی راه اندازی و تا پایان سال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
رزم حسینی به بانوان کارآفرین توصیه نمود تا خودشان را حتي المقدور گرفتار تسهیلات بانکی نکنند و گفت: بانوانی علاقمند به فعالیت در حوزه اقتصاد باید مراقب تصادفات اقتصادی باشند زیرا حجم معوقات بانکی در کشور بالاست.
وی به طرح مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان اشاره کرد و افزود: فعالیت ها در زمینه مناطق هشت‌گانه اقتصادی در استان کرمان آغاز شده است لذا در آینده نزدیک جلسات کمیته رفع موانع تولید مناطق را با مدیران معین مناطق اقتصادی برگزار خواهیم کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه 12موسسه‌ مناطق هشتگانه اقتصادی، یاریگر دولت هستند، یادآور شد: توسعه باید توسط بخش غیردولتی صورت گیرد و این سیاست در استان تاکنون موفقیت‌هایی نیز داشته‌ است.
در ادامه نیز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از تدوین بانک اطلاعاتی بانوان و نقشه راه بانوان استان با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خبر داد و خاطر نشان کرد: رسالت اصلی ستاد بانوان، مطالبه گری حقوق بانوان، ساماندهی، تسهیل گری و رفع موانع پیش روی امور بانوان است.فاطمه سادات حسینی با اشاره به اینکه اجرای 20 پروژه آموزشی، راه اندازی دفاتر مطالعات پژوهشی، تهیه سند ورزش و سلامت در حوزه بانوان در دست اقدام است، گفت:  یکی از اقدامات حوزه بانوان تغییر نگرش و حساس سازی بانوان نسبت به مسائلی است که جامعه زنان را تهدید می کند.
وی خواستار مشارکت و دستگاه ها برای تکمیل سامانه اطلاعات بانوان شد و از استاندار کرمان درخواست کرد طرح ساماندهی مشاغل بانوان شهری و روستایی در استان کرمان تخصیص اعتبار شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حضور بانوان در اقتصاد مقاومتی، افزود: در حوزه کارآفرینی، شناسایی و کشف بانوان توانمند انجام شده و آموزش مهارتی به بانوان نکته کلیدی ایجاد اشتغال است.
حسینی با تاکید براینکه 16 هزار و 360 نفر از بانوان کرمانی از طریق مراکز فنی و حرفه ای، آموزش دیده اند، یادآور شد: راه اندازی بازارچه های خوداشتغالی، اجرای طرح 5 ضرب در 5 روستایی و طرح سلامت و بهداشت از جمله اقدامات حوزه بانوان است.
بنا بر همين گزارش ، در این نشست صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، بانوان کارآفرین استان کرمان در حوزه های مختلف به بیان مشکلات پرداختند و استاندار کرمان نیز در جهت رفع مشکلات مربوطه در چارچوب قانون قول مساعد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار