رییس اتاق بازرگانی کرمان :
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کنفرانس بین المللی برند گردشگری در آینده نزدیک در کرمان برگزار خواهد شد ، زیرا معتقدیم تعریف یک برند برای کرمان دروازه‌ای برای توسعه گردشگری این استان خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 29 August 2016
به گزارش تابناک کرمان، سیدمهدی طبیب زاده در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با فعالان اقتصادی و گردشگری با حضور معاون رئیس جمهور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: علاوه بر اینکه نقد منصفانه فعالیت های دولت را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، از اقدامات اساسی انجام شده تقدیر و نقاط ضعف را نیز بیان می کنیم. وی به چند خبر مهم که اخیرا جزء فعالیت های دولت یازدهم منتشر شده و در هیایوهوی تبلیغاتی و سیاسی مغفول مانده، اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در 35 سال گذشته تراز تجارت و بازرگانی ایران به نفع صادرات غیرنفتی مثبت شد که در این روند از سال 92 این تراز رشد صعودی داشت تا اینکه در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار شد و در چهار ماهه امسال نیز به 3.4 میلیارد دلار رسیده که باید این تلاش‌های مجدانه را ارج نهاد.
رئیس اتاق کرمان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر برداشت ایران از این میدان 360 میلیون مترمکعب در روز است که تا پایان سال به  520 میلیون مترمکعب (معادل برداشت قطر) خواهد رسید و این آرزوی دیرینه محقق می شود. وی گفت: غرور ملی ما به دلیل اینکه برداشت کشور از پارس جنوبی معادل همسایه خود نبود، خدشه دار شده بود و 1400 میلیارد مترمکعب برداشت بیشتر قطر نسبت به ایران از این میدان مشترک فاجعه ای است که اتفاق افتاد.
طبیب زاده، در بخش دیگری برجام را از دستاوردهای خوب دولت و نظام دانست و بیان کرد: علی رغم همه بدعهدی هایی که توسط طرف مقابل صورت گرفته اما اجرای برجام ظرفیت هایی را ایجاد کرده که بخش خصوصی شاهد آن است. وی ادامه داد: همیشه بحث مشارکت سرمایه گذاری سرمایه گذاران عمان در کرمان مطرح بود و سه استاندار تغییر کرد اما این موضوع بعد از برجام ملموس شد و در سهم اول 20 میلیون دلار سرمایه وارد کشور شد که این نشان از جدی بودن و ظرفیت ایجاد شده بعد از برجام است.
رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ضمانت بانک های ایرانی در عمان برای خدمات فنی و مهندسی نیز پذیرفته می شود که کار بزرگی صورت گرفته و نتیجه برجام بوده است. وی دیگر اقدام قابل تقدیر دولت را در مورد بانک مرکزی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی اجازه مبادله ارز با قیمت آزاد را داده است که این مهم مسیر ورود ارز به کشور را باز می کند.
طبیب زاده در ادامه همچنین انتقاداتی را به دولت مطرح و بیان کرد: عمیق شدن رکود و رسیدن آن به خردترین واحدهای اقتصادی که فروشگاههای معمولی شهر هستند، مشکلی است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود و می توان با تحریک تقاضا، تامین پول و پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران، نقدینگی را تزریق کرد تا رکود رخت بربندد.
وی با تاکید بر اینکه این رکود پاشنه آشیل کار است، افزود: با وجود مهار تورم، ثبات اقتصادی حاکم شده در کشور و ایجاد شرایط مناسب برای برنامه ریزی فعالان اقتصادی، این رکود نیز می تواند با شجاعت و درایت حل شود. رئیس اتاق کرمان اظهار داشت: با وجود همه فعالیت هایی که انجام شده هنوز هم بروکراسی حاکم بر سیستم اداری، فعالان اقتصادی را رنج می دهد و مانع پیشرفت است که دولت باید در این رابطه تدبیر بیشتری به خرج دهد و این فضا آماده کار شود.
طبیب زاده، با بیان اینکه اهتمام جدی در سیستم اداری به ویژه در رده های میانی دیده نمی شود، از معاون رئیس جمهور درخواست کرد این موضوع را به عنوان یک آسیب بررسی کند. وی ادامه داد: مجلس قانونی را تصویب و دولت آن را ابلاغ می کند اما در رده های میانی چنان قید و بندهایی در آئین نامه ها گذاشته می شود که خروجی این قضیه هیچ سودی برای فعالان اقتصادی ندارد.
وی، گفت: باید به سیستم فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان تبریک و خداقوت گفت زیرا سیستمی منظم، مرتب و قابل ردیابی با حساسیت بالا وجود دارد و استاندار کرمان موارد پیشرفت فیزیکی پروژه ها را را با وسواس کاری دنبال می کنند.
طبیب زاده اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اگر تنها همین نتیجه را برای استان داشته باشد که سیستم پایش پروژه ها شکل گرفته، جای تقدیر دارد؛ اگر چه جدیت، پشتکار و تلاش مدیران و به ویژه استاندار نوید می دهد که انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب درستی بوده است. وی تاکید کرد: استان کرمان در اقتصاد مقاومتی به لطف دست اندرکاران و همکاری بخش خصوصی می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.
طبیب زاده به وجود پنج اثر جهانی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مزایای گردشگری و تبدیل آن به یک پتانسیل در حال توسعه است.
رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه بایستی کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی شکل گیرد، اظهار داشت: کمیسیون گردشگری اتاق کرمان این موضوع را پیگیری کرده، در اتاق ایران مصوب شده و همچنین مذاکراتی با فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که اگر تشکیل شود کمک بزرگی به گردشگری خواهد بود.
وی از برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگری در کرمان خبر داد و گفت: بایستی برای کرمان یک نماد معرفی کرد که در قالب این نماد ظرفیت های گردشگری را تعریف و اقتصاد گردشگری را رونق داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار