معاون وزیر کشاورزی :
معاون وزیر و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه کشاورزی در استان کرمان بویژه در مناطق جنوب به صورت خرده مالکی است، گفت: خرده مالکی بودن کشاورزی در مناطق جنوبی استان موجب شده تا دلالان از این فرصت سوء استفاده نمایند.
کد خبر: ۲۸۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 30 August 2016
به گزارش تابناك کرمان، معاون وزیر كشاورزي و عضو هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور شامگاه دوشنبه در ديدار با استاندار كرمان با اشاره به اینکه کشاورزی در استان کرمان بویژه در مناطق جنوب به صورت خرده مالکی است، گفت: خرده مالکی بودن کشاورزی در مناطق جنوبی استان موجب شده تا دلالان از این فرصت سوء استفاده نمایند.
در ادامه معاون وزیر كشاورزي و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: در هفته دولت ۵۸ پروژه در زمینه‌های آزمایشگاه آب و خاک، احداث انبارهای چندمنظوره، فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کارخانه‌ها، سایت‌های بوجاری بذر، جایگاه سوخت و کارگاه‌های بسته‌بندی علوفه به بهره‌برداری رسید که بیشترین تعداد پروژه‌های فوق مربوط به استان کرمان بود. 
حسین صفایی یادآور شد: 4 طرح تعاون روستایی در شهرستان ارزوئیه شامل دستگاه گراویتی بذر گندم، فروشگاه توزیع نهاده های کشاورزی مطمئن و با کیفیت، بسته بندی ذرت علوفه ای و واحدهای فنی و کشاورزی افتتاح شد. 
وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی روستایی شهرستان ارزوئیه با تهیه دستگاه گراویتی جهت بوجاری بذر گندم گام موثری در مسیر اقتصاد مقاومتی برداشته است، خاطر نشان کرد: این دستگاه گراویته به یاری گندم کاران منطقه آمده و با نصب این دستگاه در مسیر بوجاری بذر گندم، خلوص بذر گندم به حدود98 درصد می رسد.
معاون وزیر کشاورزی گفت: کشاورزان باید تشویق شوند با نسخه نویسی ناشی از آزمایش آب وخاک و برگ و تغذیه مناسب با کود ومبارزه مناسب با آفات بپردازند.
صفایی با اشاره به اینکه طی هفته دولت استان کرمان با افتتاح 10 طرح تعاون روستای  در شهرستان های زرند، ارزوئیه و سیرجان رتبه نخست افتتاح طرح را کسب کرد و این طرح‌ها اعتباراتشان از سهام تعاونی‌ها و اعضاست، و افزود: در این شهرستان ها اقدامات بسیار خوب و باارزش انجام گرفته است.
وی اجرای طرح سیماب در استان کرمان را نخستین طرح در سطح کشور عنوان کرد و یادآور شد: ما سال‌ها به دنبال این بودیم که بخش غیردولتی وارد عمل برای آموزش به طور تخصصی شود اما در این استان خود همکاران و مهندسان شرایط را فراهم کردند و به شکل ریشه‌ای و مناسب آموزش در درون سازمان و تخصصی در بخش‌های آبیاری، باغبانی، گیاه‌پزشکی و آفات و بیماری‌های گیاهی اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار