نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در اقتصاد مقاومتی مدیریت مبتنی بر هزینه، کشور را پیش نمی برد بلکه مدیریت مبتنی بر علم و معرفت مسیر حرکت کشور است.
کد خبر: ۲۸۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 30 August 2016
به گزارش تابناك كرمان و به نقل از ايرنا ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در كرمان گفت: ما در مصرف انرژی، اسراف و تبذیر آب رتبه اول را داریم و مصرف انرژی ما دو برابر اروپاست و با این شیوه به اقتصاد مقاومتی نمی رسیم.
وی بیان کرد: ما کشور را گران و پر هزینه اداره می کنیم و حقوق های نجومی بخشی از آن است.وی گفت: قطعا این راه شهید رجایی نیست و آن کسانی که با وعده های پوچ، استخدام های بی اساس و بالابردن هزینه های کشور می خواهند مردم را دو ساعت راضی کنند، تیشه به ریشه انقلاب می زنند.
ابوترابي فرد افزود: کسانی که در اندیشه اداره کردن کشور با علم، معرفت و کاهش هزینه ها و هدایت منابع ملی به سمت تولید کالا و خدمات واقعی و با کیفیت قدم بر می دارند در خدمت اقتصاد مقاوتی هستند.
وی گفت: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد باید در عرصه اقتصاد هم رخ بدهد، مدیریت مبتنی بر ایمان و جهاد فی سبیل الله کشور را پیروز کرد و امروز اقتصاد و فرهنگ را هم هجرت و جهاد فی سبیل الله به پیش می برد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: امام با ایمان و عمل صالح این انقلاب را خلق کرد و بالاترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اوج گرفتن در ایمان و عمل صالح است.
وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر دغدغه ایمان و عمل صالح داشتند و مهمترین وجه تمایز باهنرها و رجایی ها از دیگران ایمان و عمل صالح آنهاست.وی بیان کرد: دفاع مقدس هم ثمره شیرین ایمان و عمل صالح بود و شهدای عالیقدر استان کرمان در این مدرسه به مقام عالی نائل شدند.
نایب رئیس مجلس نهم گفت: انسان مومن هیچگاه در نقطه ای توقف نمی کند، عده ای از نور به ظلمت هجرت می کنند و باید ببینیم حرکتمان به سوی نور است یا ظلمت و شهید رجایی مهاجر الی الله بود و نقطه اوج هجرتش شهادت فی سبیل الله است.وی افزود: شهید حجت الاسلام باهنر که استان کرمان مفتخر است در سایه انوار پر فروغ علم و دانش و اندیشه تابناک سیاسی و ایمان او حرکت می کند، مهاجر الی الله است.وی گفت: ما محصول سعی و تلاش خود هستیم و هر ملتی سعی بیشتر و مبتنی بر دانش، معرفت و ایمان داشته باشد، پیروز است.
ابوترابی فرد اظهار کرد: رزمندگان ما اگر رحمت الهی را دریافت کردند برای آن بود که در جبهه های جنگ، ایمان، هجرت الی الله و جهاد فی سبیل الله موج می زد. وی لشکر 41 ثارالله کرمان را نماد ایمان، هجرت و جهاد توصیف کرد و گفت: اگر سردار سلیمانی ها برای این کشور، استان، ملت و اسلام مایه افتخار هستند برای این است که اهل هجرت، جهاد و ایمان هستند.
وی ادامه داد: اگر ما در بعضی حوزه ها در مدیریت کشور به نقاط مطلوب نزدیک نشدیم به این دلیل است که تلاش ما مبتنی بر علم و معرفت نبوده است.
عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه گفت: اگر ایران پرچمدار امنیت و آرامش و اقتدار در این منطقه پر آشوب می باشد به این دلیل است که چهار دهه پس از انقلاب، قدم های استوار و مبتنی بر معرفت برداشتیم و این سرمایه بزرگ در دستان شماست.وی افزود: اگر دیروز در برابر جریان وابسته و انحرافی نفاق، تهاجم استکبار جهانی، دلارهای نفتی و هواپیماهای جنگی، عزت و افتخار خلق شد برای این بود که قدم ها اصولی بر مبنای علم، ایمان و معرفت برداشته شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: اگر در حوزه اقتصاد مشکل داریم برای این است که قدم ها را اصولی برنداشته ایم و اولین علامت قدم های مبتنی بر دانش و معرفت در عرصه اقتصاد این است که آن ملت آراسته بر سعی و تلاش باشند و مصرف خود را مدیریت و کنترل کنند.وی گفت: امیدوارم در هفته دولت دولتمردان دانش، ایمان، معرفت، جهاد و ایثار رجایی ها و باهنرها را مرام خویش قرار دهند و به این مردان برگزیده ایران اسلامی اقتدا کنند و این مدیریت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: مدیریت انقلابی مدیریت مبتنی بر معرفت، علم و ایمان است و مسیر حرکت مهاجر الی الله است و امام یک مدیر انقلابی بود و انقلاب را خلق کرد.
این آیین در آخرین روز هفته دولت با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) شهر کرمان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار