مشاور وزیر کشور :
مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با تاکید براینکه بخش اعظمی از قوانین مربوط به ایثارگران متعارض می باشند، گفت: تا زمانی که ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی نگردد، نظام خدمت رسانی به ایثارگران زیر سوال خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۵ 04 September 2016
به گزارش تابناک کرمان، غلامرضا یاوند عباسی صبح شنبه در نشست مشترک اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای مشورتی ایثارگران استان کرمان که در استانداری کرمان برگزار شد، افزود: استان کرمان آنقدر حرف برای گفتن دارد و شاید نیاز نباشد که ما در حوزه مقاومت و جهاد بخواهیم حرفی بزنیم. وی با اشاره به اینکه استان کرمان نه تنها در دوره دفاع مقدس بلکه در حوزه فرهنگ و شهادت جایگاه خوبی داشته است، یادآور شد: استان کرمان در عرصه مقاومت برای دنیا حرف دارد و خوش به سعادت کرمانی ها که توانسته اند به این میزان نقش آفرین باشند.
مشاور وزیر کشور ، بنیاد شهید و امور ایثارگران را، دستگاهی در عرض سایر دستگاه های دیگر دانست و خاطر نشان کرد: مشاور امور ایثارگران استانداران موظف هستند با حمایت استاندار، مشکلات ایثارگران در سایر دستگاه ها را بررسی و حل و فصل نمایند.
یاوند عباسی افزود: مشاور امور ایثارگران استانداران کشور باید نظارت بر اجرای قوانین ایثارگران را به خوبی عمل کنند زیرا ما در امور ایثار گران قانون کم نداریم که البته بخش اعظمی از آنها قوانین متعارض می باشد، اما در اجرای آنها ضعیف هستیم.
وی اذعان کرد: به دنبال یک کار نهادینه شده، ساختارمند، براساس تجربیات گذشته هستیم تا بتوانند اهداف و برنامه های مربوط به ایثارگران را در رگ های دستگاه های اجرایی کشور جاری کنیم و اگر این ساختار ایجاد و تقویت شود به طور قطع مدیر عالی استان می تواند در همه اهدافش موفق تر باشد.
مشاور وزیر در امور ایثارگران باطرح این پرسش که جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در بحث عدالت اجتماعی، ترافیک، نظم عمومی، درمان، آموزش و ... کجاست؟ گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باعث خیر و برکت است اما این فرهنگ در خانواده ها وارد نشده و اگر این فرهنگ در خانواده ها ورود پیدا کند، قطعا شاهد بروز چنین آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در جامعه نخواهیم بود.
یاوند عباسی با تاکید براینکه تا زمانی که ماده 18 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی نگردد، نظام خدمت رسانی به ایثارگران زیر سوال خواهد بود، افزود: اکنون جانبازانی هستند که در بهره مندی از خدمات نیازهایشان برآورده نمی شود.
در ادامه این جلسه مشاور استاندار کرمان در امور فرهنگی با اشاره به اینکه استاندار کرمان اهتمام ویژه ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، گفت: مسئله ایثار بسیار قابل اهمیت است و در صدر اسلام، قرآن کریم از فعل ایثار نام برده است و این ایثار و گذشت یکی از شاخصه های ارزشمند مسلمانان صدر اسلام بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عربپور با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، افزود: جوانان بسیاری هستند که راه شهدا را در جامعه می پیمایند اما با توجه به هجمه های دشمنان، نیازمند ترویج این فرهنگ هستیم.
وی با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل های آینده و سینه به سینه منتقل شود، خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه کنونی نشات گرفته از عدم وجود ایثار و گذشت است.
در ادامه نیز مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از وظایف این سازمان دانست و یادآور شد: در سال جاری دو برنامه ویژه برای روز جانباز و روز آزادگان تهیه و از این مرکز پخش شد.
علیرمضانی از تصویب 30 برنامه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور به کرمان، ساخت مستند زندگی 40 سردار شهید استان کرمان فی مابین صدا و سیمای مرکز کرمان و سازمان بسیج به توافق رسید.
وی یادآور شد: برنامه ای تحت عنوان آبروی محله با هماهنگی سپاه در دستور کار صدا و سیمای مرکز کرمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار