مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان :
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: پنج ماه نخست امسال سرمایه گذاری در بخش تعاون استان 470 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۸ 04 September 2016
به گزارش تابناک کرمان ، رضا اسماعیلی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته تعاون برگزار شدگفت: تا ابتدای شهریور سال جاری پنج هزار و 389 تعاونی با عضویت بیش از 2 میلیون نفر و سرمایه گذاری 2 هزار و 200 میلیارد ریال در حال فعالیت بوده اند.
وی افزود: این درحالی است که استان کرمان از لحاظ تعداد تعاونی ها 5.4 تعاونی های کشور را در خود جای داده است؛این تعاونی ها برای 56 هزار و 109 نفر ایجاد اشتغال کرده اند که از این حیث استان کرمان در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: 5 ماه نخست امسال 98 تعاونی با عضویت 2 هزار و 104 نفر و سرمایه گذاری 32 میلیارد و 401 میلیون ریال به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: استان کرمان در این بخش با هفت درصد سرمایه گذاری نسبت به کل کشور در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.
اسماعیی افزود: در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 1200 درصد رشد سرمایه گذاری در حوزه تعاون را برای استان کرمان شاهد بودیم.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال 94 تا روز تصویب برجام تعداد 27 تعاونی با سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد و 71 میلیون ریال در استان به ثبت رسید و بعد از برجام فقط در پنج ماه اول سال 95 تعداد 84 تعاونی در استان ثبت شد که 23 میلیارد و 219 میلیون ریال در این تعاونی ها سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه تعاونی های با گرایش کشاورزی نیز 28 درصد در تعداد و 477 درصد در سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم. در بخش تعاونی های معدنی نیز 800 درصد در تعداد، 771 درصد در میزان اشتغال زایی و 161 درصد هم در میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.
اسماعیلی بیان کرد: این آمار نشان دهنده این است که مردم نسبت به بخش تعاونی ها اقبال خوبی داشته اند.
وی همچنین گفت: در هفته تعاون از 16 تعاونی برتر استان تجلیل خواهد شد.وی افزود: در این هفته تعداد 29 طرح شرکت تعاونی با اشتغالزایی 758 نفر به طور همزمان در سراسر استان به بهره برداری خوهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار