استاندار کرمان با تاکید براینکه همه دلسوزان کرمانی مشتاق توسعه استان هستند، گفت: اگر مرکز شهر کرمان آباد نشود، سرمایه‌گذاران برای حضور در این خطه انگیزه‌ای نخواهند داشت.
کد خبر: ۲۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۳ 04 September 2016
به گزارش تابناک کرمان، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر شنبه در دیدار با کسبه میدان آزادی شهر کرمان که در سالن اجتماعات سازمان امور مالیاتی استان برگزار شد، گفت: این جلسه چهارمین نشست با کسبه است که شخصا در آن حضور یافتم. وی  به پیشینه طولانی استان کرمان به ویژه در حوزه کسب و کار است اشاره کرد و یادآور شد: بازار کرمان کل منطقه را اداره می‌کرده و با خارج از کشور هم مبادلاتی داشته، اما این نقش کمرنگ شده است. استاندار کرمان با اشاره به اینکه مکران بزرگ و جاسک مورد توجه دولت یازدهم قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بدون یک کرمان قوی، نمی‌توان مکران بزرگ را پشتیبانی کرد و رئیس جمهوری نیز در سفر به استان کرمان، به این موضوع اقرار داشتند.
رزم حسینی، وسعت شهر کرمان را، یکی از دلایل عقب افتادگی این شهر دانست و گفت: شهرداری کرمان نمی تواند در سراسر شهر کرمان به دلیل وسعت زیاد و 700 هزار نفر جمعیت به خوبی خدمات ارائه دهد. وی افزود: یکی از سیاست های مدیریت استان کرمان در دولت یازدهم این بود که اجازه ندادیم یک مترمربع به مساحت کرمان اضافه شود و این فداکاری است، زیرا با وجود مشکلات مالی همچنان در برابر گسترش کرمان مقاومت کردیم. استاندار کرمان با اشاره به بار ترافیکی اطراف میدان آزادی به سمت چهارراه ولی عصر(عج) و محدوده بیمارستان شهید باهنر، یادآور شد: در اوایل دولت که بیشتر تمرکز بر حوزه سلامت بود، شکایات بسیاری از سوی بیمارستان ها و بیماران مطرح می شد و همین امر موجب شد تا پروژه میدان آزادی کلید بخورد.
رزم حسینی خاطر نشان کرد: در شرایطی پروژه میدان آزادی کلید خورد که همه پیمانکاران طلبکار بودند و امکان کار وجود نداشت.  وی با اشاره به اینکه پل‌هایی که در شهر کرمان در حال اجراست، همچون پل‌های روز اروپایی است که با سرعت، کیفیت بالا و کمترین هزینه و جانمایی در حال انجام است، گفت: بعضی از مسیرهای پروژه میدان آزادی کرمان در مهر و آبان ماه بازگشایی خواهد شد.
استاندار کرمان ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی کسبه و مردم در اجرای پروژه های عمران شهری، افزود: این پروژه در 22 بهمن سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و ارزش افزوده زیادی برای مالکان مغازه‌های این منطقه ایجاد خواهد کرد.
رزم حسینی با تاکید براینکه همه دلسوزان کرمانی مشتاق توسعه استان هستند، خاطر نشان کرد: اگر مرکز شهر کرمان آباد نشود، سرمایه‌گذاران برای حضور در این خطه انگیزه‌ای نخواهند داشت. وی گفت: سازمان امور مالیاتی استان باید سخاوتمندانه نسبت به موضوع مالیات کسبه میدان آزادی برخورد کند و شهرداری نیز نسبت به پرداخت عوارض با کسبه همکاری نماید.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشکل آب استان در دولت یازدهم ساماندهی شد و پروژه ها با سرعت در حال انجام است، افزود: نگاه توسعه متوازن در استان در حال انجام است و کرمان آینده درخشانی در پیش دارد.
رزم حسینی از آغاز احداث باند دوم فرودگاه کرمان به صورت رسمی در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: این پروژه ظرف مدت زمان یکسال احداث و به بهره برداری می رسد. وی گفت: پروژه بام کرمان نیز علی رغم همه مخالفت ها، با سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک موجب افتخار کرمانی ها خواهد شد، اجرای چنین پروژه هایی در سطح استان، می تواند کرمان را متحول نماید.
در ادامه نیز فرماندار کرمان از کسبه خواست تا افرادی که در حوزه عوارض و مالیات با مشکل مواجه هستند، مراتب را مکتوب جهت بررسی به فرمانداری ارسال نمایند و این مطلب طی یکماه گذشته در قالب بنر در اضلاع مختلف میدان آزادی نصب شده است.
محمدعلی توحیدی با تاکید براینکه با تمام توان در حوزه اختیاری استان به کمک کسبه آمده ایم، افزود: طبق جدول زمانبندی قرار بود پروژه میدان آزادی طی 400 روز آینده به بهره برداری برسد اما طی تاکیدات استاندار کرمان این پروژه 22بهمن آماده بهره برداری و افتتاح است. شهردار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بیش از این است که انتظار می رفت در کرمان نیز با تمام توان وارد عمل شود، یادآور شد: یکی از دلایل عدم پیشرفت در اجرای پروژه میدان آزادی، جابجایی تاسیسات موجود در میدان آزادی و تملک اطراف خیابان بهمنیار و بخشی مشکلات مالی شهرداری بود.
علی بابایی خاطر نشان کرد: شهرداری در اجرای پروژه ها به تعهدات خود عملا کرده و همین امر موجب شد تا استاندار کرمان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای تحویل به موقع پروژه ها اتمام حجت کند. وی گفت: تاکنون بیش از 850 شمع در میدان آزادی نصب شده که هر شمع برای شهرداری 50 میلیون تومان هزینه به همراه داشته است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه ها در دوره تاریخی شهر کرمان باید صورت می گرفت، افزود: تا آخر مهر ماه بخشی از راست گرد میدان آزادی به سمت استقلال و پروژه ولی عصر(عج) نیز بیش از عی نوروز به بهره برداری می رسد.
بابایی به پیشرفت پروژه بام کرمان و تله کابین اشاره کرد و یادآور شد: وسایل مربوط به پروزه تله کابین رسیده است و این پروژه نیز سال آینده آماده بهره برداری است، شهرداری هر آنچه در توان دارد به خدمت می گیردتا شرمنده کسبه و مردم شریف کرمان نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار