مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۵۱۳ هزار دانش‌آموز تاکنون در مدارس استان در سامانه سناد (سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان) ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۲۹۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 21 September 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ، "محمد محسن بیگی" در آستانه بازگشایی مدارس گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان در سال جاری حدود 20 مدرسه را به آموزش و پرورش تحویل می دهد.
وی اظهار کرد: 25 درصد مدارس نوساز آموزش و پرورش طی سال جاری، توسط خیرین مدرسه ساز به آموزش و پرورش تحویل می شود.
محسن بیگی ادامه داد: این استان در روز جشن شکوفه ها مصادف با 31 شهریور پذیرای 60 هزار دانش آموز کلاس اولی خواهد بود. وی گفت: 74 درصد دانش آموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان دوره پیش دبستانی را گذرانده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: پیش بینی می شود حدود 60 هزار دانش آموز کلاس اولی در استان کرمان طی سال جاری جذب کلاس های درس شوند و تاکنون 53 هزار دانش آموز پایه اول دبستان در مدارس این استان نام نویسی کرده اند.
محمد محسن بیگی ادامه داد: بازگشایی رسمی مدارس نیز با توجه به تعطیلی یکم و دوم مهر در پنجشنبه و جمعه، سوم مهر خواهد بود. وی تصریح کرد: مقدمات بازگشایی مدارس در سراسر استان کرمان در قالب پروژه مهر 95 فراهم شده است.
وی افزود: همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت نیز با به توجه به تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در استان کرمان نواخته می شود.
ایشان در ادامه گفت: حدود 4 هزار و 800 مدرسه دولتی، 650 مدرسه غیردولتی با بیش از 70 هزار دانش آموز و هزار و 250 مرکز پیش دبستانی در استان کرمان فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: بیش از 560 هزار دانش آموز در این استان طی سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد و تاکنون 513 هزار دانش آموز در مدارس کرمان نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود حدود 5 تا 6 هزار نفر که بخش عمده آنها دانش آموزان اتباع بیگانه هستند در مدارس استان کرمان ثبت نام نکرده باشند.
محسن بیگی افزود: برخی از دانش آموزان استان کرمان نیز به دلیل نقص در مدارک ثبت نام موفق به نام نویسی در سامانه ثبت نام مدارس نشده اند. وی شمار فرهنگیان استان کرمان را 46 هزار معلم و 3 هزار دانشجو معلم عنوان و اظهار کرد: 240 مدرسه شبانه روزی در استان کرمان با هدف جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان راه اندازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: حدود 32 هزار دانش آموز استان کرمان در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند.
محمد محسن بیگی اظهار کرد: حدود 560 هزار دانش آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و 70 هزار نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند. وی گفت: 32 پژوهشسرای دانش آموزی نیز برای تشویق دانش آموزان به امور پژوهشی در 32 منطقه آموزش و پرورش استان کرمان احداث شده است.
محسن بیگی گفت: پیش بینی می شود 23 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان به صورت مختلط با دانش آموزان کرمانی و در 3 مدرسه نیز به صورت جداگانه تحصیل کنند. وی گفت: حدود 90 درصد دانش آموزان اتباع بیگانه در مدارس دانش آموزان ایرانی و به صورت مشترک تحصیل می کنند. محسن بیگی افزود: حدود 300 سرباز معلم در استان کرمان طی سال جاری جذب می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: مدارس دولتی نیز هیچ هزینه ای را برای ثبت نام دانش آموزان دریافت نمی کنند فقط در صورت تمایل، خانواده ها برای بهبود کیفی مدارس مبالغی را به عنوان کمک به مدرسه می پردازند. وی با بیان اینکه سطح کیفی مدارس استان کرمان متفاوت است اظهار کرد: مدارس اندکی به صورت کانکس یا چادر عشایری با یک یا چند دانش آموز برپا می شوند و برخی مدارس نیز جمعیتی بیش از هزار نفر دارند. محسن بیگی با بیان اینکه مهیا کردن مدارس برای بازگشایی در تابستان انجام می شود افزود: هماهنگی های لازم به منظور مهیا شدن سرویس مدارس نیز انجام شده است. مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به موفقیت های دانش آموزان استان کرمان در بخش های مختلف طی سال جاری گفت: کسب رتبه چهارم کنکور ریاضی توسط دانش آموز سیرجانی از جمله این موفقیت هاست.
محمد محسن بیگی تاکید کرد: دو دانش آموز نابینای استان در تیم فوتسال  5 نفره پاراالمپیک ریو 2016کرمانی بودند که به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافتند. وی تصریح کرد: دانش آموزان استان کرمان 600 رتبه زیر هزار کنکور سراسری را در سال جاری به خود اختصاص دادند که البته بسیاری از این دانش آموزان از مناطق کمتر برخوردار استان هستند.
محسن بیگی سهم آموزش و پرورش کرمان را در موفقیت های کشوری زیاد عنوان کرد و افزود: مدال طلای اخترفیزیک توسط دانش آموز رفسنجانی به دست آمد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ایجاد عدالت آموزشی در مناطق می تواند استعدادها را شکوفا کند.
محمد محسن بیگی رسانه ها را دارای نقشی بی بدیلی در فرهنگ سازی جامعه دانست و افزود: دانش آموزان بخش عظیمی از اوقات خود را در فضای مجازی و با رسانه ها صرف می کنند که اگر از این مهم غفلت شود ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود. وی همچنین استان کرمان را از نظر سرانه فضای ورزشی دارای رتبه نخست کشور دانست و گفت:  فرهنگ سازی سلامت دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.
محسن بیگی به برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای طی سال گذشته در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: بیش از 50 درصد مدارس این المپیادها را  با پوشش بیش از 300 هزار دانش آموز برگزار کردند.
وی با بیان اینکه یارانه شیر طی سال تحصیلی جدید در همه مقاطع تحصیلی مدارس دولتی و غیردولتی انجام می شود گفت: شیر مدارس هدفمندترین یارانه کشور است. وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 50 نوبت شیر رایگان در مدارس استان کرمان توزیع شد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از فرم لباس مدارس اجباری نیست گفت: دانش آموزان موظف به استفاده از لباس با چارچوبی که توسط آموزش و پرورش تعیین می شود هستند. وی با اشاره به اینکه هزار و 300 دانشجو معلم طی سال جاری در دانشگاه فرهنگیان استان کرمان دانش آموخته می شوند گفت: تاکنون 700 نفر از این تعداد مدرک خود را گرفته و ساماندهی شده اند و بقیه این افراد تا بهمن سال جاری فارغ التحصیل می شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار