معاون وزیر علوم :
دکتر هاشمی در مراسم اختتامیه "نهمین جشنواره حرکت" در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جشنواره حرکت توانست یک جریان فکری فلسفی را در دانشگاه‌های کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۳۰۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 26 September 2016
به گزارش تابناک کرمان، آیین اختتامیه "نهمین جشنواره ملی حرکت" 5 مهر ماه، به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، با حضور دکتر هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر طاهر؛ رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، مدیران و مسئولان برگزاری جشنواره، مدیران استانی و دانشجویان و شرکت کنندگان در جشنواره، برگزار شد.
دکتر هاشمی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سخنرانی خود به موسیقی و هنر فاخر اشاره کرد بیان داشت: کار همکاران ما در حوزه فرهنگ بسیار حساس و دشوار است زیرا در کنار خلایق مستلزم نکته سنجی و دقت است.
هاشمی ادامه داد: طبق منشور حقوق دانشجویی هر دانشجو باید حافظ حقوق خود باشد و باید از حقوق مرتبط با خود برخوردار باشد. حقوق علمی، صنفی، اجتماعی، خانوادگی، هنری، معنوی و دینی طبیعتا بخشی از حقوقی است که مطرح شده است  و نشانه این است که این جامعه، جامعه پویایی است و دانشگاه در حد توان خود باید به حقوق و نیازهای دانشجویان توجه داشته باشد. مدیران دانشگاه به این نکته توجه کنند و همچنین همکاران ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نسبت به امر شریف و مقدس ازدواج دانشجویی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین متذکر شد: این جشنواره هم ناظر بر بخشی از حقوق‌ها و نیازهای دانشجویان است. فلسفه جشنواره حرکت رشد علمی و فرهنگی به شکل توأمان است. مشارکت روز افزون و گسترده دانشجویی و کار جمعی حول محور فعالیت‌های علمی هدف این جشنواره است.
هاشمی گفت: جشنواره حرکت توانسته است یک جریان فکری- فلسفی را در دانشگاه‌های ما ایجاد کند و در این جشنواره شاهد هستیم که اجتماع علمی به وجود آمده است. وی دانشجویان فعال انجمن‌های علمی را منتخب نخبگان خواند و گفت: «فعالان دانشجویی فعالان انجمن‌های علمی نخبه هستند به این جهت که فعالان قشر دانشجواند و منتخب نخبگان هستند. انجمن‌های علمی و جشنواره‌های علمی حرکت بستری را برای بالندگی فزاینده دانشجویان و اجتماعات علمی فراهم کردند. هاشمی به مطالبات انجمن‌های علمی اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات شما مشورت مسئولان با نمایندگان انجمن‌ها بود ما حتماً به مشورت شما نیاز داریم و دانشجویان را نخبگان فکور می‌دانیم و حتما ایده‌های شما برای ما راه‌گشا خواهد بود و سازوکارهایی برای این موضوع پیش‌بینی کرده‌ایم. امیدوار هستیم که امسال این مطالبه عینیت پیدا کند. وی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل معرفی شد و ما هم در این حوزه نقش داریم. یک رکن اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است و این اتفاق نمی‌افتد مگر با تقویت انگیزه‌ها، مشارکت، فعالیت و ارتباطات. در این حوزه باید اقدام و عمل خود را یعنی ایده‌پردازی و گفت‌وگو با یکدیگر را پیش‌ببریم. باید امسال اعلام کنیم که ترجمان اقدام و عمل برای ما در سطح دانشگاه‌ها گفت‌وگو است. اقدام ما گفت‌وگو و نظریه‌پردازی است و ما نیاز به ایده‌های دانشجویان داریم و از ما خواسته شد که نمایندگان انجمن‌های علمی در تریبون‌های رسمی و مجامع رسمی حضور داشته باشند. ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم شاهد تحقق این موضوع باشیم.
نماینده وزارت علوم همچنین به دیگر خواسته انجمن‌های علمی یعنی دیدار با مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: در دیدارهای ریاست جمهوری این اتفاق افتاده است و با همکاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه امیدواریم که انجمن‌های علمی بتوانند در دیدار با رهبری هم حضور داشته باشند. شما از ما خواستید که از انجمن‌های علمی حمایت معنوی، مالی و قانونی داشته باشیم هر سه این‌ها درست است ما همواره حمایت داشته‌ایم و آن را ادامه می‌دهیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در آیین‌نامه‌های مختلف مکانیزم‌های تشویقی برای حضور استادان در جمع انجمن‌های علمی دیده شده است که امیدواریم شاهد حضور استادان بیشتری در جمع دانشجویان باشیم. در دوره‌های قبلی جشنواره حرکت انتقادهایی نسبت به داوری بود که در این دوره تعداد داورها از 50 نفر به 120 داور افزایش پیدا کرده است.
شایان ذکر است در ابتدای این مراسم دکتر طاهر؛ رئیس دانشگاه، با زنده کردن یاد و خاطره مهندس افضلی پور و بانو فاخره صبا از همت ایشان برای تاسیس چنین دانشگاهی تقدیر کرد و ضمن خیر مقدم به مسئولان و مدیران کشوری به ویژه دکتر هاشمی و همراهانشان، گفت: امروز دانشگاه باهنر بر خود می بالد که افتخار میزبانی بزرگترین رویداد علمی دانشجویی را دارد.
وی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان، دارای بیش از 14 هزار دانشجو می باشد. که بیش از 1000 نفر آنها دانشجوی دوره دکتری و بیش از 1500 نفر دانشجوی دوره ارشد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار