مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران :
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ظرفیت هایی که دارد و همچنین وجود تیم قوی مدیریتی می تواند به الگو در بخش سلامت تبدیل شود.
کد خبر: ۳۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰ 29 September 2016
به گزارش تابناک کرمان "محمدجواد کبیر"در دیدار با استاندار کرمان افزود: ما امروز بدترین نوع مدیریت منابع را در کشور شاهد هستیم و مردم باید بدانند که برای درمان یک سرماخوردگی ساده باید به پزشک عمومی مراجعه کنند.وی گفت: پیشنهاد کردیم شهرهای زیر 50 هزار نفر استان کرمان نیز زیر پوشش پزشک خانواده بروند که امیدواریم بتوانیم با حمایت استاندار محترم تا پایان سال این کار را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها همچون تایلند و ترکیه نظام های پرداختی خود را اصلاح کردند و به سمت سرانه پرداخت رفتند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در استان کرمان یک میلیون و 800 هزار بیمه شده سلامت وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر در مناطق روستایی و شهرهای زیر 200 هزار نفر هستند.وی بیان کرد: مدیران بیمه سلامت استان کرمان با هماهنگی و هم نوایی که در مجموعه استان دارند می توانند به مشکلات پیش روی بیمه سلامت بپردازند.
کبیر گفت: استان کرمان با توجه به پراکندگی جغرافیایی و جمعیتی و همچنین اقلیم های خاصی که دارد می تواند یک الگو و نمونه برای کشور باشد.
وی با بیان اینکه سند درمان کشور در کرمان تهیه و تدوین شده است خاطرنشان کرد: شورای سلامت استان می تواند فضای مناسبی برای الگو شدن کرمان ایجاد کند.وی افزود: ما اعلام آمادگی می کنیم که بتوانیم با استفاده از تجربه های استان کرمان، یک مدل و چارچوبی را برای کشور تهیه کنیم.
ایشان در ادامه گفت: یکی از نمادهایی که می توانیم به عنوان حقوق شهروندی مدعی آن باشیم همین طرح تحول نظام سلامت است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مشکل مدیریت منابع در کشور عنوان کرد: در کشور سالیانه 90 هزار مورد مرگ بواسطه بیماری های اسکیمی (سکته و قلب و عروق) داریم.وی اضافه کرد: هر سال نزدیک به 50 هزار مورد سرطان در کشور ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: سالانه 11 هزار نفر از هموطنان ما در سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که 60 درصد آنها راکبان موتورسیکلت هستند که میانگین سنی آنها زیر 35 سال گزارش شده است.
وی با اشاره به رفتار مراجعین نسبت به مراکز ارائه خدمت گفت: در کشور ما روشی که بتواند بهره وری خوبی داشته باشد، تبیین نشده است.
استاندار کرمان نیز در این دیدار گفت: دولت یازدهم بر پایداری خدمات طرح تحول نظام سلامت مصمم است و حرکت خوبی را در این مسیر شروع کرده است.
علیرضا رزم حسینی افزود: طرح تحول سلامت به مراتب از یارانه دادن بهتر است و امروز کشورهای پیشرفته دنیا هم این طرح را اجرا کردند.وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم هزینه های درمان را کاهش دهیم زیرا هزینه هایی که در حوزه درمان کشور می شود در هیچ کشوری سابقه ندارد.
وی با اشاره به مفید بودن پزشک خانواده برای جامعه خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که افراد برای درمان یک سردرد ساده به پزشک متخصص مراجعه می کنند.
استاندار کرمان گفت: خوشبختانه نظام سلامت ما در دولت تدبیر و امید حرکت خوبی را در این زمینه شروع کرده است.وی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان نزدیک به 2 هزار میلیارد ریال بدهی دارد و در راستای کمک به بیمه سلامت استان، می خواهیم مبلغ قابل توجهی به استان اختصاص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار