رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه در دوران سالمندی قدم اول خود مراقبتی است و هر فردی باید در قدم اول خودش مراقب سلامتی خود باشد تا بتواند زندگی سالمی داشته باشد، اظهار داشت: آموزش های خود مراقبتی به صورت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های سلامت این شهرستان در حال اجراست.
کد خبر: ۳۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 03 October 2016
به گزارش تابناک کرمان ، دکتر سید جعفر ترابی گفت: دوران سالمندی به سبب اینکه با مقداری ضعف و ناتوانی و بیماری همراه است باید به این دوران توجه خاصی کرد.  وی با بیان اینکه فاصله سنی 60 سال به بالا در گروه سنی سالمندی قرار دارد، عنوان کرد: به دلیل انجام برنامه های سلامتی و افزایش امید به زندگی، جمعیت سالمندان در جهان رو به افزایش است.  ایشان ادامه داد: در حال حاضر حدود 600 میلیون نفر در جهان  را افراد بالای 60 سال یعنی سالمندان تشکیل می دهند و پیش بینی می شود این رقم تا سال 2020 یک میلیارد و در سال 2050 به دو میلیارد نفر برسد. وی گفت: در ایران جمعیت سالمندان حدود شش میلیون است که حدود هشت و دو دهم درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند که این موضوع لزوم برنامه ریزی سالمندان برای بهره مندی مناسب را به ما گوشزد می کند.  
دکتر ترابی در مورد جمعیت سالمندان شهر کرمان گفت: بر اساس سرشماری سال 90، جمعیت شهر کرمان 792 هزار و 579  نفر بود که  72 هزار و 351 نفر یعنی 9.12درصد این جمعیت را سالمندان تشکیل می دهند.  وی اضافه کرد:  این عددها نشان می دهد جمعیت سالمندان شهرستان کرمان به نسبت درصد کشوری بالاتر است و این اهمیت برنامه ریزی بیشتر را نشان می دهد. 
دکترترابی گفت:  یکی از راهکارهای دوران سلامتی که در دوران سالمندی عنوان می شود حفظ روابط اجتماعی است و  از سالمندان خواهش می کنم که روابط  خود را با خانواده حفظ کنند. وی افزود: فرزندان نیز باید همانگونه که والدینشان در دوران جوانی از فرزندان خود مراقبت و حمایت می کردند باید از سالمندان به همان طریق مواظبت و مراقبت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار