مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: محصولات پروتئینی و گوشتی در این استان شناسنامه دار شده اند و مردم می توانند به همه اطلاعات مربوط به محصول مانند محل تولید، کشتارگاه و غیره دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۳۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 03 October 2016
 به گزارش تابناک کرمان "حسین رشیدی" در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی و 14 مهر روز ملی دامپزشکی در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم که محصولات با کیفیت به دست مردم برسد. وی خاطرنشان کرد: کرمان یکی از استان های پیشگام در تدوین سند امنیت غذایی بوده و این سند با حمایت استاندار در کرمان تدوین شده است. وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان با وجود اینکه اعتبارات جدیدی دریافت نکرده است با همان الگوی اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اضافه کرد: افتخار می کنیم به عنوان دستگاهی که در راستای سند امنیت غذایی موفق بوده، از دست استاندار کرمان لوح تقدیر دریافت کردیم. وی تصریح کرد: کرمان تنها استانی است که پایش باقیمانده آنتی بیوتیک در طیور را انجام می دهد و مرغ کرمان فاقد آنتی بیوتیک است. وی با اشاره به شروع طرح 'مرغ سایز' در استان عنوان کرد: مرغ هایی که وزن آنها بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 800 گرم باشد، مرغ سایز نامیده می شوند که از کیفیت بهتری نسبت به مرغ های با وزن بالا برخوردار هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با حمایت استاندار، کشتارگاه کرمان اصلاح و مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شد و در حال حاضر این کشتارگاه مجهز به ناوگان حمل گوشت با استفاده از 15 خودروی سردخانه دار است. وی با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی شهرستان بم اظهار کرد: کشتارگاه قبلی بم وضعیت مطلوبی نداشت و کشتار به روش سنتی صورت می گرفت اما اکنون این کشتارگاه به سیستم پیش سردکن مجهز شده و گوشت چهار شهرستان شرقی استان را تامین می کند.
رشیدی با اشاره به استقرار آزمایشگاه مرجع منطقه ای در کرمان گفت: بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام با فعالیت شبانه روزی نیروهای دامپزشکی کنترل می شوند. وی ادامه داد: در سطح استان کرمان شش میلیون واحد دامی از لحاظ بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان کنترل شده و نظارت بر این دام ها ادامه دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: این اداره کل در سال گذشته براساس ارزیابی سازمان دامپزشکی به عنوان دستگاه برتر در مبارزه با بیماری ها معرفی شد. وی درباره دام قاچاق خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی هایی که با استان های مجاور صورت گرفت جلوی ورود دام قاچاق نیز گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار