مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستان انار خبر داد و گفت: این بنیاد در راستای سلامت، بهداشت و تغذیه صحیح سالمند تلاش می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 05 October 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ؛ به همت اداره بهزیستی شهرستان انار و همکاری سایر ارگان‌‌‌های مرتبط مراسم گرامیداشت "روز سالمند" در  این شهرستان برگزار شد و انار به شهرهای دوستدار سالمند پیوست.
عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این آئین اظهار داشت:  براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت اگر 8 درصد سالمند در جامعه‌ای  وجود داشته باشد آن جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود. وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۰ حدود هفت و 9 دهم  درصد جمعیت کشور و 6 و هشت دهم درصد جمعیت استان کرمان را سالمند تشکیل می‌دهد گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۲۵شمسی شاهد رشد ۲۲/۵ درصدی سالمندان در کشور خواهیم بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه رشد جمعیت هفت و یک دهم درصد است گفت: پیش‌بینی ما در سرشماری سال جاری این است که آمار جمعیت سالمند کشور به هفت و سه دهم درصد رسیده باشد و این می‎تواند یک هشدار جدی باشد و اگر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام نگیرد مشکلات جدی را برای ما ایجاد می‌کند.
صادق‌زاده  با تأکید براینکه قضیه سالمندی چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت اما با برنامه‎ریزی صحیح می‌توانیم سالمندی پرمخاطره‌ای نداشته باشیم، گفت: باید تمامی اقشار مختلف جامعه به این مسئله توجه داشته باشند زیرا اگر به مسئله سالمندی توجه نشود جامعه دچار هزینه‌های جبران ناپذیری می‌شود.
وی با اشاره  به ایجاد فرهنگ احترام و تکریم سالمندان در خانواده‌ها گفت: این فرهنگ باید در جای، جای جامعه حفظ شود و خوشبختانه در شهرهای کوچکی چون انار این فرهنگ همچنان وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از راه‌اندازی بنیاد فرزانگان در شهرستان انار خبر داد و گفت: این بنیاد در راستای سلامت، بهداشت و تغذیه  صحیح سالمند تلاش می‌کند.
صادق‌زاده از انعقاد  تفاهم‌نامه‌ای با فرمانداری شهرستان انار با موضوع سلامت سالمندان خبرداد و تصریح کرد:  براساس این تفاهم‌نامه شهرستان انار به جمع شهرهای دوستدار سالمند پیوست. وی از همه مردم شهرستان انار خواستار ثبت‌نام اینترنتی سرشماری سالجاری شد و خاطرنشان کرد: در این راستا به 50 خانواده تحت پوشش بهزیستی که در سرشماری اینترنتی شرکت کنند جوایزی اهداء می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار