مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: استانداردسازی موجب صرفه جویی در منابع انسانی، مواد، انرژی و منابع مالی می شود و به نوعی حمایت از تولید کننده، مصرف کننده، حفظ ایمنی و بهداشت جامعه را در پی دارد.
کد خبر: ۳۱۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 15 October 2016
به گزارش تابناک کرمان "علی بیگ زاده" در جمع خبرنگاران افزود: برخی کالاها به دلیل نقص، سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند و مشمول استاندارد اجباری هستند. وی ادامه داد: کالاهایی که مشمول استاندارد هستند باید شرایط خاص واحد تولیدی از قبیل فضای فیزیکی، نیروی انسانی، مدیران کنترل کیفیت و تجهیزات لازم را داشته باشد.
مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار کرد: دسته دوم کالاهایی مانند تولیدات فله ای تا بسته بندی نشوند مشمول استاندارد نمی شوند. وی به برنامه های هفته استاندارد در استان کرمان اشاره کرد و گفت: غبار رویی و عطرافشانی قبور شهدا، اهدا خون، افتتاح ساختمان استاندارد بم و سیرجان، تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد این استان از جمله این برنامه هاست.
بیگ زاده تصریح کرد: اداره کل استاندارد شش پروژه را در قالب طرح نیپا با توجه با نامگذاری سال 95به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تعریف کرد که 3 پروژه متناظر پروژه ملی و 3 پروژه در راستای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است. وی اظهار کرد: استاندارد یک قاعده و روش علمی مبتنی بر دانش و تجربه بشری است و ریشه در فرهنگ دینی ما دارد و دین مبین اسلام تاکید بر عمل به عنوان علم، دانش، نظم و قاعده دارد و آدابی که تاکید شده استاندارد کار است.
مدیرکل اداره استاندارد استان کرمان بیان کرد: مصرف کنندگان کالاها برای اطلاع از اصالت کالا، عدد سریال زیر علامت استاندارد روی کالاها را به سامانه 10001517 پیامک کنند.
وی شعار روز جهانی استاندارد را 'استانداردها اعتمادسازند' اعلام کرد و گفت: از 23 تا 29 مهر به نام هفته استاندارد نامگذاری شده و اندیشه تشکیل سازمان بین المللی استاندارد در 14 اکتبر سال 1947 در نشست روسای 25 کشور دنیا در لندن شکل گرفت و مقر سازمان، در ژنو است. وی ادامه داد: روز جهانی استاندارد از چهاردهم اکتبر سال هزار و 970 برابر با 23 مهرماه تعیین و نامگذاری شده و ایران از سال 1343 به عضویت این سازمان درآمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار