معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سلامت روانی جامعه در زمینه سلامت محصولات غذایی نباید خدشه دار شود.
کد خبر: ۳۱۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 15 October 2016
به گزارش تابناک کرمان "محمودرضا حیدری" در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا گفت: لازم است اصحاب رسانه در مواجهه با مواردی درباره مشکلات موادغذایی ابتدا نظر کارشناسان مربوطه را دریافت کرده و سپس اخبار را درج کنند.
وی ادامه داد: معتقدیم باید تلاش شود که روند تولید و عرضه محصولات غذایی به گونه ای باشد که غذای سالم به دست مردم برسد و به طور کلی آنچه روی محصول درج می شود صحت داشته باشد. وی تاکید کرد: کارشناسان به صورت متناوب بر روند تولید تا عرضه محصولات غذایی نظارت دارند و در صورت مواجهه با محصول مغایر با استانداردهای موجود، آن محصول از سطح عرضه جمع آوری و با فرد خاطی نیز برخورد می شود.
حیدری اظهار کرد: مردم می توانند هر نوع آلودگی، غیراستاندارد بودن مواد غذایی و مواردی از این قبیل را با شماره پیامک 10003412105620 با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در میان بگذارند.
وی تصریح کرد: پزشکان همراه با تجویز دارو، مشاوره غذایی را نیز ارائه می کنند و در صدد ایجاد واحد مشاوره دارویی در یکی از داروخانه های کرمان به صورت پایلوت هستیم. ایشان افزود: در این رابطه میزان تاثیرات مشاوره غذایی در کاهش بیماری ها از مردم نظرخواهی می شود. وی عنوان کرد: برای مشخص شدن سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی نیز می توان شناسه روی محصولات را به 20008822 پیامک کرد تا از سلامت این محصولات اطمینان حاصل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار