رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان به عنوان پایلوت کشوری برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و زندان های استان معرفی شده است.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 06 March 2017
یدالله موحد در نخستین ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری کل و اداره کل زندان های استان کرمان در چارچوب اجرای دادرسی الکترونیک افزود: از این رویداد خوشحال هستیم و انشاءالله اولین قدم باشد تا بتوانیم ارتباط زندان های سراسر استان را با دادگستری برقرار کنیم.
وی گفت: در ادامه این کار می توان با مددجویان ارتباط داشته و در مواقعی که امکان مراجعه حضوری وجود ندارد، بازجویی های لازم و جلسات دادگاه از این طریق انجام شود.
وی از هماهنگی و همراهی اداره کل زندان ها تقدیر کرد و گفت: راه اندازی ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و اداره کل زندان ها می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
رئیس شورای قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: کرمان، استانی پهناور است و با توجه به بعد مسافت، بسیاری از نقل و انتقالات و دیدار با مددجویان کار سخت و دشواری می شود که با استفاده از این فناوری می توان ساعاتی را در هر هفته وقت گذاشته و با مددجویان ارتباط داشته باشیم.
وی گفت: این فناوری در کنار بازدیدهای فیزیکی از زندان ها می تواند در ارتباط با مددجویان نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی ادامه داد: زیرساخت های قانونی برگزاری محاکمه ویدئو کنفرانسی بر اساس قانون فراهم شده و می توان در این زمینه اقدام کرد.
موحد با اشاره به اینکه راه اندازی ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و زندان ها در حوزه امور زندانیان تاثیر بسزایی دارد گفت: امیدواریم به زودی تمامی زندان ها بتوانند این فناوری را فراهم کنند.
وی افزود: تا پایان فروردین ماه و پس از تجهیز تمامی زندان ها به دوربین می توان زمینه ارتباط بیشتر با مجموعه زندان ها را فراهم کرد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان هم گفت: راه اندازی ارتباط ویدئو کنفرانس بین دادگستری و اداره کل زندان ها در راستای جلوگیری از خطرات ناشی از انتقال مددجویان و رفع دغدغه ماموران زندان نقش مهمی دارد.
رمضان امیری افزود: با عنایت قوه قضائیه و سازمان زندان ها، استان کرمان برای این طرح پایلوت معرفی شده است تا بتوانیم با فعالیت در بحث ملاقات مددجویان با دست اندرکاران قضایی نقاط قوت و ضعف را بررسی و منعکس کنیم.
وی عنوان کرد: دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها تمام سعی و تلاش خود را برای رفاه و اصلاح و تربیت مددجویان به کار گرفته اند.
وی گفت: امروز یک نشست در راستای تحقق نهضت قرآنی با حضور حدود 300 مددجو که از یک جزء تا 30 جزء قرآن را حفظ هستند برگزار شد و این افراد با خانواده خود ملاقات داشته اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در این ارتباط ویدئو کنفرانس با پنج نفر از مددجویان زندان کرمان ملاقات و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار