استاندار کرمان کاهش حداقل 30 درصدی قاچاق کالا و ارز در کشور را یکی از اثرات مثبت مبارزه جدی در این حوزه دانست و گفت: اقدامات اصلاح گرایانه اقتصادی موجب شده قاچاق توجیهی نداشته باشد و این سیاست باید چند سال ادامه یابد.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 06 March 2017
علیرضا رزم حسینی در نشست کمیته برنامه ریزی، هماهنگی نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: دولت در سال جاری تاکید ویژه ای برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته و در این زمینه توفقیات خوبی حاصل شده است.
وی تصریح کرد: با اصلاح ساختارهای اقتصادی و شفافیت در این حوزه، قاچاق از توجیه اقتصادی خارج و موجب می شود کسی به سمت قاچاق کالا نرود.
وی گفت: سیستم گمرکی نیز بسیار موفق بوده و با ایجاد سامانه الکترونیکی در این حوزه، بخش زیادی از قاچاق کالا کاهش یافته است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا با سلامت جامعه در ارتباط است افزود: دولت به همین دلیل مبارزه جدی را با قاچاق کالا آغاز کرده و به همین دلیل روند کاهشی در این حوزه آغاز شده است.
وی بیان کرد: استان کرمان در مسیر تزانزیت قاچاق کالا قرار دارد و این میزان کشفیات تنها مربوط به بازار کرمان نیست.
رزم حسینی گفت: مطمئن هستیم سال آینده با برنامه ریزی و پیش بینی می توانیم در حوزه پیشگیری از قاچاق کالا موفق تر عمل کرده و از حجم پرونده های مربوط به این حوزه بکاهیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار