مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ۸ اقامتگاه بوم‌گردی در جیرفت فعال است، گفت: مشکل تسهیلات بانکی برای احداث هتل چهار ستاره در جیرفت حل شده است.
کد خبر: ۳۸۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 06 March 2017
محمد وفایی امروز در جلسه ستاد اقتصاد‌‌مقاومتی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اظهارداشت: منطقه جیرفت  یک منطقه باستانی است اما گردشگری نیست. بحث باستان‌شناسی آن از سال‌ها پیش شروع شده و دفتر مطالعاتی بین ایران و آلمان نیز راه‌اندازی شده بود که مدتی متوقف شد اما اخیرا با پیگیری‌های انجام شده هیئت آلمانی در منطقه مستقر شده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه چندین پروژه گردشگری در جیرفت تعریف شده است گفت: در حال حاضر 8 اقامتگاه بوم‌گردی در جیرفت فعال است و به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هتل چهارستاره در جیرفت در حال ساخت است و عملیات ساختمانی آن نیز از چندین دوره فعالیت فرمانداری‌ها همچنان طول کشیده است خاطر‌نشان کرد: اخیرا با پیگیری‌های انجام شده مشکل دریافت تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذار رفع شده است.

وفایی از احداث مجتمع تفریحی اقامتی در جیرفت خبر داد و گفت: این مجتمع در منطقه آبگرم فیض‌آباد جیرفت در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال حدود 110 اقامت‌گاه بوم‌گردی در استان کرمان ایجاد شده است، افزود: حدود 500 نفر در این حوزه مشغول کار شدند و ظرفیت اقامتی استان نیز افزایش پیدا کرده است.

استان کرمان با شعار "‌کرمان، بزرگترین مهمانخانه ایران" در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار