مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد بقاع متبرکه استان کرمان نیمه اول اردیبهشت سال ۹۶ انجام می‌شود، گفت: وظیفه اصلی متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان انجام کارهای فرهنگی و دینی است.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 14 March 2017
حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده امروز در همایش توجیهی، آموزشی روسای ادارات، هیت امناء، خدام و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه استان کرمان در راستای طرح آرامش بهاری 96 اظهارداشت: اداره کل اوقاف وامور خیریه اعتبار خاصی برای اختصاص به پروژه‌های عمرانی بقاء متبرکه نداشته و هیت امناء و متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان برای تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی خود از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یک طرح ملی است و ظرفیت ایام نوروز و تابستان به‌دلیل حجم زیاد مسافرت‌ها فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از اماکن متبرکه است، گفت: عده زیادی از مردم به دور از دغدغه‌ها و مشکلات روزمره می‌توانند از آرامش و معنویت این فضا  بهره بگیرند.

وی باشاره به اینکه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان برای عده زیادی از هموطنان و گردشگران پنهان است، ادامه داد: اگر کسی یکبار به کرمان بیاید مجذوب نقاط گردشگری آن می‌شود و بقاع متبرکه در  زمینه میزبانی از زائران و گردشگران وظیفه مهمی بر عهده دارند.

قاسمی‌زاده با تاکید براینکه امامزگان جایگاه ویژه‌ای دارند و باید شان آنها رعایت شود گفت: همه قشری به امامزاده‌ها می‌آیند و ما باید بستر و فضای مناسبی را برای همه آماده کنیم. اثر خدمات خوب و مناسب در امامزاده‌ها دوبرابر سایر اماکن است زیرا معنویت حاکم بر فضا تاثیر کارها را دو چندان می‌کند.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت و گیرندگی افراد متفاوت است افزود: در طرح آرامش بهاری باید ظرفیت‌های متفاوت اشخاص بارور شود.

وی با بیان اینکه 30بقعه شاخص استانی که طرح آرامش بهاری در آنها انجام می‌شود باید حتما روحانی داشته باشند گفت: برگزاری نماز جماعت و استفاده از ظرفیت علمی و معنوی روحانیون در این ایام اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با تاکید بر اینکه نیمه اول اردیبهشت ارزیابی عملکرد بقاع متبرکه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس سیاست اداره اوقاف احکام هیت امناء یکساله شده و در صورت عملکرد مناسب تمدید و در غیر این صورت از افراد مفید استفاده می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار