مدیر گروه برنامه ریزی شهری پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی از روند افزایشی میزان تولید ناخالص استان کرمان خبر داد و اذعان کرد: شاهد رشد تولید در استان کرمان می باشیم اما نوساناتی در این روند مشاهده می کنیم، بطوریکه در مقاطعی استان کرمان دارای جهش بوده است و در اینجا باید علت های جهش را شناسایی تا بتوانیم به برنامه ریزی استان کمک کند.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 14 March 2017
دکتر "اسد رازانی" صبح امروز 244 اسفندماه در کنفرانس پانل های تخصصی تحلیل روندها و بررسی اهداف استان کرمان با محوریت ساختار تولید در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: در پانل تحلیل روندها اهداف طرح آمایش، از نظرات صاحب نظرات استفاده می کنیم.

وی از همکاری گسترده سازمان ها سخن به میان آورد و افزود:در مرحله دوم در شناخت وضع موجود، و در رسیدن به توسعه استان باید از نظرات کارشناسان بیشتر استفاده گردد.

مدیر گروه برنامه ریزی شهری پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی فصل دوم تدوین سند آمایش استان را برنامه ریزی و سیاست گذاری اعلام و اظهار کرد: فصل دوم به بخش های از قبیل؛ تحلیلی چشم انداز، سناریونگاری و مراحل توسعه استان و ... تقسیم بندی می شود.

وی با بیان این مطلب که شناسایی تحلیل اعداد و تحلیل سناریو باید با هم پیش روند، عنوان کرد: پس از شناسایی اهداف به چشم انداز کلان استان دست پیدا می کنیم اما در راستای آن باید چرایی وضع موجود، عوامل تاثیرگذار و شرایط موجود استان که شامل چه مواردی می باشند را بررسی کنیم و این سوال را مطرح کنیم که اگر این شرایط تداوم پیدا کند، ما به کجا خواهیم رسید.

رازانی با اشاره به اینکه باید اقتصاد کلان استان در این سند تحلیل و تدوین گردد، اذعان کرد: در تدوین اقتصاد کلان استان، نظرات کارشناسان راه گشا می باشد.

وی ادامه داد: پس از تحلیل روند، تحلیل قطعیت ها صورت خواهد گرفت و باید مورد بررسی قرار گیرد که اگر تغییرات ایجاد گردد، چه اتفاقی در آینده  رخ خواهد خواهد داد.

مدیر گروه برنامه ریزی شهری پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی تولید را یکی از شاخص های اقتصاد کلان دانست و ابراز کرد: باید بررسی گردد که آیا اقتصاد استان رو به جلو می باشد؟ آیا شتاب آن مناسب است؟ 

وی از روند افزایشی میزان تولید ناخالص استان کرمان خبر داد و اذعان کرد: شاهد رشد تولید در استان کرمان می باشیم اما نوساناتی در این روند مشاهده می کنیم، بطوریکه در مقاطعی استان کرمان دارای جهش بوده است و در اینجا باید علت های جهش را شناسایی تا بتوانیم به برنامه ریزی استان کمک کند.

رازانی با اشاره به اینکه طرح آمایش به دنبال توسعه متوازن می باشد، اظهار کرد: باید در برنامه ریزی ها گسترش و تقویت صنایع پیشین و پسین مورد مطالعات و لحاظ گردد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار