رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به رشته‌های هنری در استان کرمان از هفته آینده در مکان‌های برگزاری نماز جمعه انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۰۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 08 April 2017
محمد‌حسین ملکی امروز ظهر پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی بزرگ امام علی‌(ع) اظهار‌ داشت: به مناسبت شهادت سید‌‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم هفته هنر انقلاب اسلامی از نوزدهم تا بیست و پنجم فروردین در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی هنر در جامعه امروزی ابزاری برای معرفی ارزش‌های اسلامی است گفت: در زمان طاغوت از هنر برای ترویج بی‌بند و باری‌ها در جامعه استفاده می‌شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه امروز هنر اسلامی ارزش‌های اسلامی را احیاء کرده است افزود: سوء استفاده جریان استکبار از ابزار هنر در دنیا مشخص است و بعضی از این بی‌اخلاقی‌های هنری در کشور خودمان هم قابل مشاهده است که توسط استکبار تبلیغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر استفاده از بیان هنرمندانه موضوعات اسلامی در کشور تاکید دارند خاطر‌نشان کرد: معظم‌له در بیانی می‌فرمانید که هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست.

ملکی با بیان اینکه اتفاقاتی که در طول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس در کشور افتاد با استفاده از ابزار هنر ماندنی شده است گفت: انتشار هنرمندانه کتاب‌هایی مانند "دا"، " آن بیست و سه نفر" اثر نویسنده کرمانی و همچنین کتاب "جراحی در خاکریز" مجموعه خاطرات یکی از پزشکان کرمانی در جنگ تحمیلی خاطرات دفاع مقدس را ماندنی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز رسالت همه ما حمایت از هنر متعهد انقلاب است افزود: حوزه هنری استان کرمان هم همه تلاش خود را در جهت حمایت از هنر متعهد اسلامی و انقلابی معطوف کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام از علاقه‌مندان به رشته‌های هنری در استان کرمان از هفته آینده در مکان‌های برگزاری نماز جمعه انجام می‌شود تصریح کرد: حضور متعهدین به هنر انقلابی کمک می‌کند تا آثار هنری بدون آلایندگی در جامعه تولید شود.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان در مدت برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در ایام برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان دو اثر نمایشی در قالب تئاتر مسجد با نامهای "کارستان" و "غ برای قابیل، ه برای هابیل" در مساجد شهر کرمان اجرای عمومی می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار