نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی باید در قالب هنر به جامعه ارائه شود گفت: اینکه بعضی از سخنرانی‌ها مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد به دلیل آن است که هنرمندانه و بر اساس مطالب روز بیان نمی‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 10 April 2017
آیت‌الله سید‌یحیی جعفری امروز در دیدار جمعی از هنرمندان استان کرمان به مناسبت سالروز شهادت سید‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم و هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار‌ داشت: هر چه که بخواهیم در جامعه ماندگار شود، باید در قالب هنر بیان شود.

وی خواستار ارائه ارزش‌های اسلامی در قالب هنر شد و گفت: هر کاری که با زیبایی و نیکوترین وجه به جامعه منتقل شود، هنری است که ماندگار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطر‌نشان کرد: در بسیاری موارد مشاهده می‌شود که یک شعر را یک شاعر سروده است اما همین شعر را خواننده‌ای به زیبایی می‌خواند و ماندگارتر می‌شود و بر عکس آن هم دیده شده که شعر یک شاعر را خواننده‌ای به نابودی کشانده است.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام هم بر بیان هنرمندانه مطالب سفارش شده است افزود: اول هنرمند جهان خود خداوند است که جهان را به زیبایی خلق کرده و سراسر عالم وجود، دیدنی و تماشایی است.

جعفری با بیان اینکه مسئله هنر، یک مسئله عام و شامل همه کارها می‌شود گفت: حتی منبر رفتن‌ها و سخنرانی هم باید هنرمندانه باشد و اینکه می‌بینیم بعضی از شخصیت‌ها، پای منبر خود مخاطب زیادی دارند به‌دلیل آن است که مطالب هنرمندانه بیان می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی مرحوم فلسفی و اقبال عمومی مردم برای سخنرانی ایشان تصریح کرد: اینکه بعضی از سخنرانی‌ها مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد به دلیل آن است که هنرمندانه و بر اساس مطالب روز بیان نمی‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه حضرت امام خمینی‌(ره) بزرگترین هنرمند معاصر است گفت: ایشان با هنرمندی انقلاب را به پیروزی رساند و کاری کرد که هنوز دنیا متحیر آن است.

وی با اشاره به اینکه معصومین‌(ع) احادیث و جملات بسیار خوبی دارند که اطلاع از آنها در زندگی و سرنوشت انسان‌ها بسیار موثر است، افزود: این جملات ارزشمند باید در قالب هنر برای مردم تبیین شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار