مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه آئین اعتکاف از سحر‌گاه امروز در مساجد استان کرمان آغاز شده است گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در مراسم اعتکاف استان کرمان شرکت کردند.
کد خبر: ۴۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 12 April 2017
حجت‌الاسلام مهدی عربپور اظهار‌ داشت: مراسم اعتکاف از سحرگاه صبح امروز 22 فروردین‌ماه جاری آغاز و تا اذان مغرب روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف از سنت‌های حسنه‌ای است که هر ساله با شکوه بیشتر در کشور برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه این مراسم معنوی در استان کرمان با حضور باشکوه مردم و استقبال جوانان برگزار شده و هر ساله تعداد معتکفین هم افزایش پیدا می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه دین اسلام یک دین کامل است که برای همه موارد و جزئیات زندگی انسان برای رسیدن به تکامل برنامه دارد افزود: اعتکاف یک مراسم مشترک از اعمال واجب مثل روزه و نماز است و برکات زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از معتکفین در کرمان از دوشنبه 14 فروردین آغاز شد خاطرنشان کرد: در شهر کرمان حدود 6 هزار و 700 نفر ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

عربپور با بیان اینکه مراسم اعتکاف در شهر کرمان در 21 مسجد برای خواهران و 8 مسجد برای برادران برگزار می‌شود گفت: در سه مسجد مراسم اعتکاف ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در مساجد امام حسین‌(ع) خیابان والفجر و مسجد‌الرضا‌(ع) خیابان حافظ، دانش‌آموزان پسر و در مسجد قائم کرمان، دانش‌آموزان دختر شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کرمان بالغ بر 12 هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند افزود: کار مدیریت، اجرای برنامه‌ها و نظارت بر مراسم بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان کرمان در همه شهرستان‌ها این کار به خوبی انجام شده است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در کل استان بیش از 50 هزار نفر در مراسم اعتکاف استان کرمان شرکت کردند تصریح کرد: در طول مدت برگزاری اعتکاف، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با استفاده از کارشناسان حوزه‌های خانواده، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی برای معتکفین اجرایی می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار