فاز نخست بوستان ۱۰۰ هکتاری پدر همزمان با شب ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی‌(ع) در کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 12 April 2017
مراسم جشن ولادت حضرت علی‌(ع) امشب در کرمان همزمان با افتتاح بوستان پدر برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان، علی بابایی شهردار کرمان، علیرمضانی مدیر‌کل صدا و سیمای استان کرمان، رئیس و اعضای شورای شهر کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

شهردار کرمان در آئین افتتاحیه بوستان پدر اظهار داشت: این بوستان در سه فاز به متراژ 100 هکتار در کرمان ساخته می‌شود که امشب شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن هستیم.

وی افزود: بخشی از تملک‌های اطراف قلعه‌های دختر و اردشیر انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌ قلعه‌ها و کوه‌های اطراف، بوستان پدر با نورپردازی و ساخت آب‌نماهای خاص، به یکی از زیباترین بوستان‌های شهر و منطقه تبدیل شده است.

بابایی با بیان اینکه تا کنون حدود 90 درصد پیرامون قلعه دختر و حدود 25 درصد پیرامون قلعه اردشیر را پس از توافق با مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده‌ طرح به تملک شهرداری کرمان درآوردیم گفت: فاز دوم و سوم بوستان پدر، در محدوده‌ سه‌راه مدیریت و اطراف کوه‌های تندروستون قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی پارک از نمای ورودی باغ شاهزاده‌ ماهان اقتباس شده و در انتهای مسیر نیز آب‌نما و رقص نور طراحی شده است ابراز امیدواری کرد: خانواده‌هایی که به بوستان پدر می‌آیند، بتوانند با خیال راحت ساعات خوشی را در این بوستان سپری کنند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه 22 بوستان و پارک در طول سال گذشته در شهر کرمان آماده‌سازی شده است با قدردانی از اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برنامه ده شب، ده افتتاح در دستور کار قرار گرفت و تعدادی از بوستان‌ها در این ایام با حضور مسئولان و مردم افتتاح شد.

وی با قدردانی از حمایت استاندار کرمان در اجرای پروژه‌های شهری کرمان گفت: عملیاتهای زیربنایی پروژه‌های شهری کرمان مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح به پایان رسیده و سایر اقدامات در کارخانه در حال احداث است.

بابایی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح چهارراه ولی‌عصر‌(عج) کرمان گفت: سگمنت‌های پل این تقاطع در کارخانه در حال احداث است و به زودی در محله پروژه نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بافت قدیمی شهر کار مرمت حمام باغ لله کرمان در حال انجام است افزود: این حمام تاریخی به یک مخروبه تبدیل شده بود که توسط شهرداری در حال بازسازی و مرمت است و تا سه ماه آینده برای بازدید گردشگران افتتاح می‌شود.

بوستان پدر در منطقه یک شهر کرمان، خیابان شهدا واقع شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار