استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان منشاء تولید 34 درصد ریزگردهای کشور می باشد، یادآورشد: عمر دولت ها کوتاه است لذا روز شنبه در سفر جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان، برای نخستین مرتبه بحث ریزگردهای شرق استان تعیین و تکلیف خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 12 April 2017
 "علیرضا رزم حسینی" عصر سه شنبه 22 فروردین ماه در جلسه اقتصاد مقاومتی منطقه هشت بخش شهداد (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی)، به مسئولیت پذیری موسسات و شرکت های بخش خصوصی در کشورهای توسعه یافته و تعهد این شرکت ها به دولت اشاره کرد و افزود: طرح مقابله با ریزگردهای شرق استان کرمان تعیین تلکیف شود.

وی از استان کرمان پس از خوزستان به عنوان دومین استان تولید ریزگردهای کشور یاد کرد و گفت: مناطق بیابانی استان کرمان جهت اجرای طرح جامع کنترل فرسایش بادی و حفظ منابع طبیعی به معین مناطق اقتصادی واگذار می گردند.

استاندار کرمان از واگذاری منابع و امکانات دولتی مربوط به این طرح با نظارت دولت به معین مناطق اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: ده هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در بخش شهداد براساس ماده سه به معین منطقه اقتصادی(شرکت هواپیمائی ماهان) جهت اجرای طرح جامع کنترل فرسایش بادی و حفظ منابع طبیعی واگذار می شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه طی سالیان گذشته دولت ها مردم را بدون آموزش به حال خود رها کردند و حال بدنبال بررسی آسیب های اجتماعی هستند، تصریح کرد: در گذشته عملیات مالچ پاشی در مناطقی که منشا تولید ریزگردهای شرق استان بود، انجام می پذیرفت اما در دولت قبل ماشین های مخصوص مالچ پاشی بدلیل پرداخت مطالبات به فروش رفت و عملیات مالچ پاشی در مناطق شرق استان متوقف شد.

وی با اشاره به مسئولیت پذیری 21 موسسه و شرکت توسعه گرا در استان کرمان،گفت: طرح الگوی اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج مورد تایید مقام معظم رهبری واقع شد و معظم له در جلسات خصوصی با مسئولین به این موضوع تاکید داشتند که از طرح اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید بعمل آورند.

استاندار کرمان با تاکید براینکه این موسسات و شرکت هایی که امروز توسعه اقتصادی مناطق استان را برعهده گرفته اند، هیچ یک بدنبال ثروت اندوزی نبوده و نیستند، افزود: خدمت به خلق الله، تربیت و آموزش انسان ها یکی از اهداف این طرح است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان منشاء تولید 34 درصد ریزگردهای کشور می باشد، یادآورشد: عمر دولت ها کوتاه است لذا روز شنبه در سفر جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان، برای نخستین مرتبه بحث ریزگردهای شرق استان تعیین و تکلیف خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش به حوزه حمل و نقل جاده ای بخش شهداد اشاره و تصریح کرد: دولت آمادگی دارد در حوزه جاده سازی و تعریض جاده بخش شهداد با بخش خصوصی به مشارکت بپردازد.

استاندار کرمان همچنین از اختصاص یک باند برای کنترل و حفاظت منابع طبیعی بخش شهداد با هزینه معین اقتصادی (شرکت هواپیمائی ماهان) و صدور مجوزات دولتی برای این امر خبر داد و با اشاره به راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی در استان کرمان، خاطرنشان کرد: این ایده با این عنوان مطرح شد تا اعتماد مردم به بخش خصوصی بازگردد و مردم سرمایه های خودشان را برای تولید اشتغال و توسعه مناطق وارد اقتصاد نمایند.

وی گفت: ایده راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی برای نخستین مرتبه در محروم ترین نقطه کشور (شهرستان قلعه گنج) و سپس در بخش گلباف اجرایی شد و ثمرات خوبی همچون مهاجرت معکوس را بدنبال داشت و موجب گردید تا در بخش گلباف برای 500 خانوار اشتغالزایی شود.

استاندار کرمان با اشاره به آمار هزار و 703 نفر بیکار در استان کرمان، افزود: توزیع مالیات های غیرعادلانه و عدم توسعه یافتگی استانها موجبات حاشیه نشینی را در شهرهای بزرگ پدید آورده است لذا بنگاه های اقتصادی می توانند علاوه بر اقدامات بزرگی که انجام می دهند با راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی، نسبت به اعطای تسهیلات خرد جهت اشتغالزایی اقدام نمایند، دولت نیز آمادگی دارد تا سهم خود را پرداخت کند.

رزم حسینی با تاکید براینکه بخش شهداد قابلیت راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی را دارد که باید این حوزه تقویت شود، یادآورشد: اگر این خط بشکند قطعا سرمایه گذاران و شرکت های توسعه گرا نیز به این عرصه ورود خواهند کرد و بخش شهداد به یک برند تبدیل می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار