مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: ۱۲ هکتار از تپه‌های شهرستان ریگان در منطقه شوق‌آباد با اعتباری حدود ۱۵۰ میلیون تومان، مالچ پاشی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 15 April 2017
مهدی رجبی‌زاده در کرمان اظهارداشت: عملیات مالچ پاشی در استان کرمان از 11 سال پیش و از سال حدود 84 متوقف شده بود.

وی افزود: تا آن زمان حدود 34 هزار هکتار از بیابانهای استان مالچ پاشی شده بود که بیست و دو دو هزار و 400 هکتار آن مربوط به شرق استان کرمان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه اخیرا با فرسایش بادی که ایجاد شد، پدیده ریزگردها در استان به وجود آمده است گفت: مجبور به تثبیت تپه‌های خاکی در استان به ویژه شرق استان هستیم تا بتوانیم در کنار آن نهال کاری در منطقه را شروع کنیم.

وی با بیان اینکه طرح جامعی برای مقابله با بیابان‌زدایی و فرسایش بادی در استان کرمان تهیه شده است خاطر‌نشان کرد: در قالب این طرح 121 هزار و 900 هکتار در دوره‌ای 5 ساله مالچ پاشی و نهال کاری می‌شود.

رجبی‌زاده با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مبلغ 529 میلیارد تومان برآورد شده است گفت: در مرحله اول 5 هزار هکتار مالچ پاشی و 15 هزار هکتار نهال کاری می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره قبل مالچ رایگان داده می‌شد اما الآن مالچ قیمت هزار تومان معادل هر لیتر دارد افزود: امسال در قالب بودجه حدود 390 میلیارد تومان برای مالچ پاشی کل کشور در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های استان بخشی از این بودجه به استان کرمان اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه عملیت مالچ پاشی از اردیبشت‌ماه به دلیل گرمی هوا تا پایان شهریور‌ماه متوقف می‌شود تصریح کرد: عملیات اجرایی مالچ پاشی 12 هکتار در منطقه شوق آباد ریگان با اعتبار حدود 150 میلیون تومان از فردا شنبه 26 فروردین‌ماه جاری با حضور استاندار کرمان آغاز می‌شود.

وی اظهار‌داشت: این عملیات به منزله شروع کار است و عملیات اصلی با ایجاد راهسازی در منطقه از 4 ماه آینده در منطقه آغاز می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار