مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از فعالیت ۱۴ دندانپزشک خانواده در شهرستانهای رفسنجان و انار خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 15 April 2017
محمود معتمدی اظهار داشت: در ۲۸ مرکز از ۳۲ مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان رفسنجان، در حال حاضر یونیت دندانپزشکی وجود دارد و فعال هستند در حالی که قبل از اجرای طرح تحول در ۴۰ درصد از این مراکز، نیروی دندانپزشک نداشتیم.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، از طریق کمکهایی که اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت انجام داد و کمکهایی که از طریق خیرین جذب کردیم سه مرکز جدید دندانپزشکی احداث شد و تجهیزات مراکز قبل را بروز و مجهز کردیم.

این مسئول با اشاره به آغاز برنامه طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: در حال حاضر با ۱۴ دندانپزشک خانواده قرارداد بستیم و با توجه به پراکندگی جمعیت سعی کردیم در همه مناطق شهرستان دندانپزشک خانواده داشته باشیم که دو نفر در شهر انار، دو نفر در بخش نوق، دو نفر بخش کشکوئیه یک نفر حومه غربی، یک نفر حومه شرقی، پنج نفر در شهر رفسنجان و یک نفر در منطقه کبوترخان هستند.

مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: خدمات سطح دو از جمله معاینه، طرح درمان، وارنیش تراپی، فیشورسیلانت، ترمیم دندان و ... توسط دندانپزشک خانواده ارائه می شود و این خدمات با بیمه روستایی برای گروه هدف شامل کودکان تا ۱۴ سال، زنان باردار و یکسال پس از زایمان رایگان است.

معتمدی ابراز داشت: کسانی که دفترچه دیگری غیر از بیمه روستایی داشته باشند خدمات به صورت ۳۰ درصد از بیمار و ۷۰ درصد از سوی دولت به آنها ارائه می شود و خدماتی که در مراکز تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه ارائه می شود با تعرفه دولتی محاسبه و نسبت به مطب ها و کلینیک ها کمتر است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار