نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی از گام های اساسی در جهت توسعه است به طوری که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های کشور از نظر حجم سرمایه گذاری است به گونه ای که بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه صورت گرفته و تاکنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۴۰۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 15 April 2017
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پول را حلال مشکلات ندانست و بیان کرد: اگر نگاهی به تاریخ صد ساله ایران بیندازیم، در میابیم که همه مشکلات و معضلات ما در این است که کشور دولتی اداره شده است و با رویکرد هزینه ای کشور را اداره نموده اند.

وی نفت را ام المصایب کشور دانست و عنوان کرد: اگر نفت نداشتیم، شاید دارای پیشرفت و توسعه ای بیش از حال بودیم، بطوریکه از استعدادها، پتانسیل ها و ... کشور بیشتر در راستای توسعه استفاده می کردیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که یاس و ناامیدی آفت پیشرفت است، اظهار کرد: پس از 10 سال نمایندگی امروز با افتخار اعلام می کنم که وضعیت شهرستان سیرجان از لحاظ درآمد سرانه مردم، کار و پیشرفت بسیار مطلوب است.

وی به دعوت خود از رییس جمهور در سال گذشته به شهرستان سیرجان اشاره و گفت: در سال گذشته از رییس جمهور دعوت نمودیم تا به شهرستان سیرجان سفر نمایند تا از زیبایی ها و خلق ثروتی که در این منطقه صورت گرفته دیدن نمایند بطوریکه در شهرستان سیرجان 3 تا 4 هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی وجود دارد.

حسن پور از تعجب رییس جمهور از حجم بالای پروژه های این منطقه سخن به میان آورد و بیان کرد: متاسفانه به علت بارندگی و وضعیت نامساعد جوی سفر قریب الوقوع ریاست جمهور در سال گذشته کنسل گردید و در سال جاری پیگیر سفر ریاست جمهور به سیرجان قبل و یا بعد از انتخابات هستیم.

وی پروژه های سیرجان را ملی اعلام و مطرح کرد: دو نیروگاه برق در ورودی و خروجی شهرستان سیرجان توسط بخش خصوصی احداث شده است و دو نیروگاه دارای ظرفیت 500 مگاوات هستند که تا کنون بیش از 300 مگاوات آنها وارد مدار شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی به تولید آهن اسفنجی اشاره و اظهار کرد: غیر از مجموعه جهان فولاد اکنون یک میلیون و 700 هزار تن تولید آهن اسفنجی آماده افتتاح داریم و مگامدول که یکی از شرکت های بزرگ فولادی شهرستان سیرجان است، 4 میلیون تن کنسانتره توسط شرکت گوهر زمین آماده افتتاح است.

سیرجان و بردسیر بهشت سرمایه گذاری

وی از انعقاد قرارداد شرکت معدنی گل گهر با اروپایی ها خبر داد و افزود: تولید 3 میلیون تن فولاد که کار بسیار ارزشمند و جدیدی است و بطور کل در مجموعه شهرستان سیرجان و بردسیر در بحث سرمایه گذاری کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، به گونه ای که سیرجان و بردسیر به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه گذران گردیده است.

حسن پور خطاب به سرمایه گذاران و کارآفرینان، گفت: همه سرمایه گذران و کارآفرینانی که به دنبال جای امن برای سرمایه گذاری هستند، اکنون به جرات می گویم که شهرستان سیرجان و بردسیر امن ترین مکان ها برای این مهم هستند.

وی از فراهم شدن همه زیرساخت ها در حوزه انتخاباتی خود سخن به میان آورد و بیان کرد: اکنون هر روز یک پرواز به شهرستان سیرجان داریم، همچنین بهترین وضعیت در بحث ریل و راه آهن داریم به گونه ای که هر روز دو قطار در ایستگاه این شهرستان خدمات رسانی می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث جاده ها، شهرستان سیرجان در گذشته های بسیار دور به عنوان لجستیک منطقه مطرح بوده است و همچنین به عنوان نقطه تجاری و شاهراه اقتصادی کشور از گذشته معروف بوده است و امروز نیز همه ورودی و خروجی های سیرجان اتوبان هستند.

وی از تصویب احداث آزاد راه «سیرجان – بندرعباس» در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: بزودی احداث آزاد راه «سیرجان – نطنز» و «سیرجان – بندرعباس» آغاز می گردد و این یکی از پروژه های بزرگ ملی است که 70 درصد این آزاد راه را بخش خصوصی پرداخت می نماید و شایان ذکر است که این آزاد راه تنها آزاد راه استان کرمان است.

بزرگترین خدمت کرمانی ها به کشور

حسن پور انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی را یکی از بزرگترین خدمات کرمانی ها پس از دفاع مقدس در حق کشور انجام داده اند، دانست و تصریح کرد: انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی از گام های اساسی در جهت توسعه است به طوری که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های کشور از نظر حجم سرمایه گذاری است به گونه ای که بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این پروژه صورت گرفته و تاکنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص سرمایه گذاری خارجی، گفت: خوشبختانه اولین فاینانس خارجی پس از برجام برای شرکت جهان فولاد به مبلغ 90 میلیون یورو جذب کنیم و اکنون در منطقه ویژه سیرجان حدود 200 نفر در حال نصب و راه اندازی پیشرفته ترین تجهیزات برای تولید لوازم خانگی LG شد که امیدواریم تا پایان خردادماه افتتاح بزرگترین کارخانه تولید یخچال در منطقه خاورمیانه در شهرستان سیرجان شاهد باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از اشتغال یک هزار نفر ظرف چندماه آینده در کارخانه یخچال سازی سیرجان خبر داد و اعلام کرد: اکنون برای 30 نفر این کارخانه فراخوان داده است و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این کارخانه تا پایان سال حدود 3 هزار نفر خواهد بود.

وی به تولید مس اشاره و بیان کرد: بالاترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش مس در منطقه چهارگنبد (معدن مس تخت گنبد) صورت گرفته است که بیش از 400 نفر مستقیم مشغول به کار هستند و به دنبال گسترش این معدن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی در سال گذشته به سیرجان، عنوان کرد: در سال گذشته مجوز کارخانه فولاد آلیاژی جدید اخذ نمودیم و به دنبال مقدمات این کار هستیم و خوشبختانه شهرستان سیرجان و بردسیر به قطب فولاد کشور تبدیل شده است و اکنون 4 کارخانه فولاد در شهرستان بردسیر در حال بهره برداری است و تولیدات آن به برخی از کشورها و همچنین نقاط مختلف کشور صادر می شود.

وی تاکید کرد: آهن اسفنجی جهان فولاد بازارهای اروپایی را در نوردیده است به گونه ای که به آلمان، ایتالیا، فرانسه و برخی از کشورهای منطقه صادرات داشته ایم و با این اقدام بخشی از خام فروشی را جلوگیری نموده ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار