وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سیاست رفاهی خود سیاست صدقه ای را کنار گذاشته ایم و به سمت سیاست های فقرزدایی مبتنی بر توانمندسازی رفته ایم.
کد خبر: ۴۰۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 15 April 2017
علی ربیعی ظهر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کار گروه اشتغال استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان نقش بی بدیلی در تاریخ تحولات اجتماعی، سیاسی و  تاریخی داشته و بعد از انقلاب هم در حوزه اقتصاد  نقش خوبی داشته است که از چهره های تاثیرگذار این دیار می توان به شهید باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.

ربیعی با اشاره به اینکه اگر همدلی در استان نباشد اگر هزاران میلیارد تومان در آنجا سرمایه گذاری شود باز رشد و توسعه صورت نمی گیرد و وضع مردم تغییر نخواهد کرد، افزود: ۷۶ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه منعقد شده در استان کرمان کار خیلی بزرگی است.

وی گفت: ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در استان داریم که اگر حتی یک سوم موافقت نامه ها عملیاتی شود، کار فوق العاده بزرگی است.

استان کرمان حداقل ۵۰ هزار شغل دست مهاجران دارد

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سه سال آینده وضع استان کرمان قطعا تغییر اساسی پیدا خواهد کرد، گفت: ۳۲ هزار و ۲۴۲ شغل ایجاد شده در سال قبل، اتفاق بسیار خوبی در استان به وجود آمده و من فکر می کنم استان کرمان حداقل ۵۰ هزار شغل دست مهاجران دارد و استان این ظرفیت را داشته که این شغل را به آنها بدهد.

وی افزود:  علاوه بر زیرساخت های ایجاد شده در استان به زیرساخت روانی عقلانیت و سخت کوشی نیاز داریم و باید آن را تداوم دهیم زیرا ارقام به دست آمده در سه و نیم سال گذشته استان قابل توجه است.

ربیعی عنوان کرد: در سطح استان کرمان ۵۳۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده است.

وی تاکید کرد: ما در سه جهت در زمینه اشتغال حرکت می کنیم، که این سه جهت را در استان شما دنبال می کنیم؛ یک جهت تثبیت شغل است و در استان کرمان نیز دنبال می شود، بخش معادن در استان کرمان با ریزش نیرو مواجه بود که سعی کردیم با تزریق منابع از ریزش نیرو جلوگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مسیر دوم مسیر سرمایه گذاری های ایجاد شده است برای اینکه بتوانیم اشتغال استان را پاسخ بدهیم، خوشبختانه استان مطالعه شده اولویت ها آن به دست آمده است.

ربیعی با اشاره به انکه  مسیر سوم اشتغال، طرح تکاپو است، بیان داشت: در این طرح برای امسال سه هزار شغل پیش بینی شده و امیدواریم برای سال آینده یک هزار مورد شغل دیگر را بتوانیم محقق کنیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان منطقه بندی شده که در منطقه اول با محوریت خدمات صنایع معدنی، پسته و باغداری، منطقه دیگر کشاورزی، منطقه سوم گیاهان دارویی و گلخانه ای و ... برنامه ریزی و شهرها مشخص شده اند.

ربیعی با اشاره به اینکه سند توسعه سیستان و بلوچستان و کردستان در دستور کار نخستین جلسه شورای عالی اشتغال قرار دارد، بیان کرد: سند اشتغال استان کرمان آماده شده و مورد تصویب استان قرار گرفته و در جلسات آتی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در برنامه های سال جاری در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و جهت گیری که از سال گذشته در جهت اشتغال در دولت شده بود خوشبختانه منابع و تسهیلات خوبی می آید.

آرامش جامعه لازمه جذب سرمایه گذار خارجی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کار بی سر و صدا از خصلت های دولت بوده است، گفت: ما فکر می کنم آرامش، ضرورت امروز جامعه ایران است و سرمایه گذاری خارجی جایی که درگیری باشد، نمی آید و حتی سرمایه گذار ایرانی هم آنجا نمی رود.

وی ادامه داد: ما گناه می دانیم اگر منابعی را اعتلاف کنیم و حق نداریم حتی راجع به یک ریال اعتبار تصمیم ناروا بگیریم و معتقدم آرامش اصلی ترین مسئله ما در جامعه  ایران امروز است.

ربیعی تصریح کرد: ریشه آسیب های اجتماعی نیز در ناآرامی است و دولت نیاز دارد جامعه را با آرامش جلو ببرد.

وی با اشاره به اینکه  اصل بعدی ما حرکت کارشناسی و عقلانی است، تصریح کرد: ما زیاد فرصت نداریم و نباید حرکتی کنیم که عقلانیت در آن کم باشد حق نداریم به خاطر رضایت امروز آینده کشور را از بین ببریم و تعجب می کنم کسانی که می گویند یارانه ۲۵۰ هزار تومانی می دهند.

سیاست صدقه ای را کنار گذاشته ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ما  حتی در سیاست رفاهی خود سیاست صدقه ای را کنار گذاشته ایم و به سمت سیاست های فقرزدایی مبتنی بر توانمندسازی رفته ایم.

ربیعی تصریح کرد:  طی سه سال گذشته در استان کرمان ۲۸۰ تخت بیمارستانی اضافه شده و جاهایی که می دانستیم هزینه ها برای مردم کمرشکن است، سیاست رفاهی را درست پیش گرفته ایم.

وزیر کار بیان کرد: بنای کار در دولت یازدهم کار سخت کوشانه است و سخت کوشی به معنای پرکاری و رفتن به حوزه هایی است که دیده نمی شود و سیاست دولت این بوده است.

وی با اشاره به اینکه سخت کوشی در دولت پیشرفت بهتر از ادعای دویدن در دولت پسرفت است، تصریح کرد: در سایه عقلانیت و سخت کوشی باید رو به پیشرفت برویم و این بنای دولت است.

رهبری عمق ستراتژیک دولت است

ربیعی عنوان کرد: معتقدیم یارانه سه دهک پایین را باید بهبود ببخشیم و برنامه دولت برای سال جدید غنی سازی اقشار پایین از جنبه دستیابی به شغل است و برنامه اشتغال ضد فقر و بیمه اجتماعی برای همه را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه  مدارا و اجماع بزرگ، جزو سیاست دولت است و دولت معتقد است همه باید زیر سایه رهبر بزرگمان کنار هم باشیم، تصریح کرد: رهبری عمق ستراتژیک دولت است و دولت به آن می بالد و حفظ استقلال و تمامیت ارضی را اصل مهم می دانیم و دولت انقلابی داریم.

وی ادامه داد: لازم است قدرت نظامی کشور را افزایش بدهیم و دولت بیشترین سرمایه گذاری را برای افزایش قدرت نظامی انجام داده و امروز در سایه قدرت و توان ملی کار را جلو می بریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار