مدیر‌کل راه آهن استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مصالح خط فرسوده ریلی بافق – کرمان تهیه شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود این خط در صورت تامین اعتبار در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 16 April 2017
سید‌رضا سادات‌حسینی‌ اظهار داشت: بهسازی خط فرسوده بافق – کرمان آغاز شده و تاکنون 100 درصد مصالح خط فرسوده ریلی بافق – کرمان تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش عملیاتی از 50 کیلومتر این خط، حدود 50 کیلومتر اجرایی شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود این خط در صورت تامین اعتبار در 6 ماهه نخست سال 96 به بهره‌برداری برسد.

مدیر‌کل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه مصالح تهیه شده با بهترین کیفیت و از مصالح روز دنیا است افزود: این مسیر از سمت بافق به کرمان در حال بازسازی است و مصالح تا زرند هم تخلیه شده است.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه تعمیرات واگن‌های مسافربری شرکت جوپار در سال 95 در کرمان خاطر‌نشان کرد: این کارخانه توسط بخش خصوصی دایر شده و الآن هم در حال فعالیت است و با این اقدام چرخه تعمیرات واگن در اداره کل راه آهن کرمان تکمیل شد.

سادات‌حسینی‌ با بیان اینکه نگاه ما خدمت به مردم است و تمام تلاش خود را برای رفاه مردم به کار می‌گیریم با اشاره به تعطیلی قطار محلی کرمان یزد گفت: این قطار در سالهای گذشته و به‌دلیل ضریب اشغال پایین تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه لازمه تداوم هر قطاری استقبال مسافران است افزود: تداوم قطار در هر مسیر باید برای بخش خصوصی، توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیر‌کل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه کرمان از استان‌های پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است تصریح کرد: افزایش خطوط ریلی و افزایش قطار در استان در برنامه است و اعتقاد داریم که توسعه صنعت ریلی در استان و کشور، صرفه‌جویی اقتصادی را به دنبال دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار