معاون دارو غذا دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان از افزایش بازرسی ها از مراکز عرضه مواد غذایی از نظر تعداد و کیفیت آنها خبر داد.
کد خبر: ۴۰۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 16 April 2017
مهرنوش محرابیان عصر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان دارو و غذا کمک به دسترسی آحاد مردم به سبد کالاهای سلامت‌محور و ایمن شامل محصولات غذایی، دارویی و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سطح تولید نظارت دارد، افزود: به صنایع و کارخانجات تولید مواد غذایی کمک می کنیم که استفاده از قندها، روغن ها و نمک ها را کاهش دهند.

وی عنوان داشت: ۵۵ کارخانه در رفسنجان داریم که ۴۵ کارخانه مربوط به صنایع غذایی و ۱۶ مرکز کارگاهی و خانگی است که نظارت و بازرسی در آنها انجام می‌شود.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: برای مواد غذایی نشانگرهای رنگی تعریف‌شده و تمام محصولات غذایی تولید داخل باید برچسب نشانگر رنگی یا چراغ‌راهنما داشته باشند که این نشانها درصد قند، چربی و نمک را به مصرف کننده نشان می دهند.

محرابیان تصریح کرد: نشانگرهای رنگی که روی محصولات داخل نصب می‌شود به رنگ‌های نارنجی، قرمز و سبز هستند و میزان قند، چربی و نمک ماده غذایی را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه محصولات وارداتی نیز باید برچسب اصالت کالا داشته باشند، یادآور شد: اگر محصولات وارداتی برچسب اصالت کالا نداشته باشند قاچاقی و تقلبی هستند.

این مسئول افزود: طریقه استفاده از برچسب اصالت کالا روی آن درج شده است به این نحو که شماره ای ۱۶ رقمی روی آن درج شده و این شماره را باید به شماره ای که روی کد وجود دارد پیامک کرد و آن سامانه قاچاق بودن یا سالم بودن آن محصول را اطلاع می دهد.

معاون دارو و غذا دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: افزایش میزان نظارت و آگاهی در جهت تجویز و مصرف منطقی داروها نیز در حال اجراست و نسخ پزشکان نیز بررسی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار