فرماندار رفسنجان گفت: ظرف ۱۰ روز آینده شبکه های قدیمی برق بازار رفسنجان جمع آوری شده و شبکه های جدید با تابلوهای جدید نصب خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 16 April 2017
حمید ملانوری شنبه شب به همراه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و جمعی از مسئولین از عملیات اصلاح شبکه های برق بازار رفسنجان بازدید کردند.

فرماندار رفسنجان پس از این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازار رفسنجان بازاری تاریخی است که در سالهای گذشته متاسفانه هم در حوزه مرمت و ساختار آن مثل برق، آب و نمای داخلی آن کاری انجام نشده یود.

وی افزود: شبکه برق بازار به گونه ای بود که می توانست حادثه ساز باشد و در سال گذشته در بارندگی ها دچار مشکل شد و این موضوع در شأن بازار تاریخی رفسنجان نبود.

وی بیان داشت: پس از جلساتی که در این خصوص برگزار کردیم، اصلاح شبکه های بازار با کمک برق منطقه ای استان و همکاری شهرداری رفسنجان آغاز شد که روزهای پایانی آن را طی می کند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در مرحله دوم پیگیر هستیم که وضعیت ظاهری بازار با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی و همکاری بازاریان انجام شود و دیوارها و سقف و کف مرمت شود.

ملانوری تصریح کرد: سعی ما بر این است که وضعیت بازار هم برای کسب و کار مناسب باشد و هم اصالت تاریخی آن حفظ شود که البته این موضوع نیاز به همکاری جدی بازاریان می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز اصلاح شبکه‌های بازار چه بازار کرمان و چه بازار رفسنجان در اولویت این شرکت دانست و گفت: چون بازار مکانی است که مردم مرتب در آن رفت و آمد دارند و بافت تاریخی دارد و سعی شده در کمترین زمان ممکن با حداکثر توان شبکه برق آن اصلاح شود.

محمود شهبا افزود: عمده حفاری‌ها در بازار رفسنجان از ۱۰ شب به بعد انجام می‌شود به‌طوری که برخی کارکنان ما بیش از ۱۰ شب است که نخوابیده‌اند و مداوم کار می‌کنند برای اینکه راه کسب مردم را نبندیم.

وی یادآور شد: با این تلاش مداوم، کاری که باید طی شش ماه انجام شود با این تلاش شبانه‌روزی در مدت کمتر از یک‌ماه انجام خواهد شد و تا ۱۰ روز آینده کار اصلاح شبکه برق بازار رفسنجان به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان عنوان کرد: در مجموع پنج میلیارد ریال هزینه اصلاح شبکه برق بازار رفسنجان شده است و از طرفی نهایت دقت انجام شده که به بافت تاریخی آن آسیب نرسد و تابلوهای خاص بازار به لحاظ ابعاد استفاده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار