مدیرکل ارشاد شمال استان کرمان با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) در کرمان گفت: ۱۱۰ مقاله داخلی و خارجی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه به دبیرخانه کنگره رسیده است.
کد خبر: ۴۰۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 17 April 2017
محمدرضا علیزاده صبح امروز در نخستین نشست خبری سال 96 که با موضوع دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه دشمن از طریق نظام سلطه و با استفاده از ابزارهای مختلف نظامی، تحریم و تهدید برای سیطره بر جهان اسلام از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند اظهار داشت: دشمنان قسم خورده ما اسلام را مهمترین مانع رسیدن به اهداف خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه دشمنان با تقدس‌زدایی از ائمه و پیامبر اکرم(ص) سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارند تصریح کرد: دشمنان با ایجاد زمینه‌ تفرقه‌های قومی و مذهبی در جامعه اسلامی تنش و درگیری را تشدید کرده و به آن دامن می‌زنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در دفاع از ساحت مقدس پاک‌ترین منبع فیض و رحمت در سال 93 نخستین کنگره پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره با محور قرار دادن نقش پیامبر(ص) در ترسیم تمدن اسلامی برگزار شد گفت: نخستین دوره این کنگره در سال 93 و با ارسال نزدیک به 100 مقاله در روز مسجد به کار خود پایان داد.

علیزاده با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غرب تصریح کرد: دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) با محوریت اسلام، جهان معاصر و زمینه‌های تعامل چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی و ادیان مختلف برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این کنگره را پاسداشت مقام و منزلت پیامبر، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی، ایجاد بستر مناسب و هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مساجد عنوان کرد و افزود: این کنگره بر محور تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت اسلام، جوانان، اسلام هراسی و استراتژی شیطانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان از ارسال 110 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه دومین کنگره پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: این مقالات به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه است.

وی از دریافت مقالاتی از کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان و فرانسه خبر داد و اظهار داشت: اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) در چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن اداره برق منطقه‌ای و با حضور شخصیت‌های مختلف استانی و کشوری برگزار می شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار