فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه بخش شهداد از قابلیتهای گردشگری بسیار خوبی بهره‌مند است گفت: خانه صادقی‌های شهداد بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 18 April 2017
محمدعلی توحیدی امروز در جلسه بررسی و واگذاری بنای تاریخی «خانه صادقی‌های شهداد» اظهار‌‌ داشت: شهداد دهلیز داده‌های فراوان و عارضه‌های طبیعی کویر است.

وی با تشریح سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش شهداد، این حجم سرمایه‌گذاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان و داده‌های بی‌نظیر خدادادی این سرمایه‌گذاری در بخش شهداد کافی نیست.

فرماندار شهرستان کرمان افزود: در استان‌های دیگر هم کویر وجود دارد اما زیبائی‌هایی که در کویر شهداد وجود دارد در آنها نبوده و کلوت، نبکا، رود شور، آسمان پر از ستاره کویر و ده‌ها اثر خدادادی و عارضه طبیعی در کویر شهداد وجود دارد که همتا ندارد و با ثبت جهانی کویر لوت، شهداد به یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان تبدیل شده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های فراوان بخش شهداد به ویژه در حوزه گردشگری، اقتصاد شهداد را با همین میزان سرمایه گذاری انجام شده خارج از رکود و در مسیر توسعه عنوان کرد.

توحیدی با قیاس سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با سایر موضوعات اقتصادی خاطر‌نشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با سایر سرمایه‌گذاری‌ها تفاوت دارد و مهمترین تفاوت آن در مزایای فراوانش است که ایجاد اشتغال بیشتر، شکوفایی اقتصاد منطقه و سود فراوان از اهم فواید آن است.

وی افزود: در سرمایه‌گذاری‌ها دولت دنبال سود نیست و مهمترین سود دولت، سود مردم منطقه و اشتغال جوانان است، سود دولت رونق اقتصادی شهداد است.

فرماندار شهرستان کرمان بیان کرد: هر خشتی که در شهداد روی هم گذاشته می‌شود از لحاظ اقتصادی پاسخ مناسب خود را می‌دهد و مزایای آن یک طرفه نیست، هم برای سرمایه‌گذار و هم برای اقتصاد منطقه و مردم عواید دارد، سرمایه‌گذاری و برنامه‌های بسیارخوب، قوی و مناسب در شهداد در حال انجام شدن است و باعث شده شهداد در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد و برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد شهداد، این مسیر باید تداوم داشته باشد.

وی خانه صادقی‌ها را از جمله اماکن تاریخی و دیدنی شهداد و یکی از ظرفیت‌های بالقوه عنوان کرد و گفت: شرایط خانه صادقی‌های شهداد مانند باغ فتح آباد کرمان است که با دستور استاندار درحال حاضر به یکی از زیباترین اماکن تاریخی و دیدنی کرمان تبدیل شده است.

توحیدی افزود: در شهداد باید این‌گونه کارها را دنبال کرد و خانه صادقی‌های شهداد نیز بایستی به بخش خصوصی واگذار شود تا مانند باغ فتح آباد به یکی از اماکن دیدنی در شهداد تبدیل شود.

وی تصریح کرد: مالکیت فعلی این بنا متعلق به شهرداری شهداد است که توسط دوره نخست شورای اسلامی شهر شهداد از مالک اصلی خریداری و جهت مرمت و نگهداری در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما متأسفانه تاکنون هیچ برنامه مناسبی جهت استفاده اقتصادی از آن وجود نداشته است که پس از بازدید و دستور استاندار مبنی بر مرمت و بازسازی آن در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

خانه صادقی‌های شهداد مکانی تاریخی با مساحت بیش از 500 مترمربع شامل عرصه و عیان با زیبایی‌های خاص معماری اسلامی قدیمی از جمله بادگیر، مسجد، آب کشاورزی روان و ... است که قدمت آن به دوران قاجاریه بر می‌گردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار