استاندار کرمان گفت:در صورت همدلی، اخوت و برادری می شود برای مردم کار کرد و اگر بحث راست و چپ باشد و بخواهیم با هم دعوا کنیم، آسیب های اجتماعی روز به روز افزایش پیدا می کند.
کد خبر: ۴۰۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 18 April 2017
"علیرضا رزم حسینی" صبح امروز 28 فروردین ماه در نشست مشترک هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در صورتی که الزامات انتخابات را رعایت کنیم، انتخابات خوبی خواهیم داشت، اظهار کرد: یکی از الزامات قانونی این است که از انتخابات سالم، خوب، رقابتی، آزاد و قانونی برخوردار باشیم و انتخاباتی برگزار کنیم که مردم به راحتی به انتخاب خوب دسترسی داشته باشند.

وی افزود: نقش رسانه ها، نخبگان جامعه و علمای دین بسیار مهم است که در این راستا باید سطح آگاهی مردم را افزایش داده تا شناخت درستی از انتخابات و نامزدها داشته باشند.

رزم حسینی تصریح کرد: رسالت نخبگان، رسانه ها و نامزدها این است با شفافیت وارد شوند و از شرایطی که باعث گمراهی مردم شود، پرهیز کنند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه جایگاه شورای نگهبان بسیار رفیع و مطمئن است، بیان کرد: صلاحیت افراد بسیار تعیین کننده است و مهم است در این حوزه تمهیداتی اندیشیده شود که افرادی که صلاحیت ندارند به این حوزه وارد نشوند، زیرا سرنوشت مردم در دست آنهاست.

استاندار کرمان گفت: مجریان انتخابات باید تلاش ویژه ای در برگزاری انتخابات قانونی داشته باشند زیرا رای مردم حق الناس است و واقعا نباید آخرت خودمان را بابت دنیای دیگران از دست بدهیم و باید مرّ قانون عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق در انتخابات خیلی مهم است و باید رعایت شود به ویژه با وجود شبکه های مجازی که امکان تبلیغات را فراهم کرده، باید از انتشار شب نامه و ... علیه رقبا خودداری کرد، اظهار کرد: همواره نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل، سطح مشارکت مردم در انتخابات است و هرچه این حضور بیشتر باشد و میزان سطح خرد جمعی افزایش پیدا کند، انتخابات خوبی صورت می گیرد و موجب امنیت ملی کشور می شود.

رزم حسینی بیان کرد: رای مردم تعیین کننده است و این اهمیت در حوزه شوراها بیشتر است، زیرا منابع و اختیارات به شوراها داده شده و اگر مردم بی تفاوت باشند، درست نیست و اگر می خواهیم شهرها از آبادانی و سازندگی برخوردار باشند، باید سطح مشارکت را افزایش بدهیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه گفت: در استان کرمان شرایط خوبی وجود دارد و با وحدت و همدلی موجود، به خوبی می توان کار کرد.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاسی، امنیتی و حوزه های زیرساختی کارنامه درخشانی دارد، افزود: امروز چالش جدی جمهوری اسلامی، حوزه اقتصادی است و متاسفانه با این مشکلات نتوانسته ایم کارآمدی نظام اسلامی را ثابت کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: در استان کرمان سعی کرده ایم به سمتی حرکت کنیم که بیشترین ظرفیت های اقتصادی استان را به وجود آورده و استفاده کنیم و مثلث توسعه اقتصادی سرمایه گذاری بسیاری در استان جذب و ظرفیت های بسیار بزرگی پدید آورده است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه در حوزه سیاسی، استان سعی کرده حول محور ولایت و توسعه حرکت کند، گفت: پایه نظام اسلامی ولایت فقیه است و اگر فعالان سیاسی به این توجه نکنند، نمی توانیم نظام پیشرفت خوبی داشته و امنیت پایدار داشته باشیم.

استاندار کرمان بیان کرد: سیاست های کلان اقتصادی دولت آرامش اقتصادی به وجود آورده و 16 هزار و 500 میلیارد تومان از پروژه های مثلث توسعه اقتصادی در دولت یازدهم در استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: طرح همیاران آب استان کرمان کار بزرگی بود و صرفه جویی زیادی در مصرف آب صورت گرفته و تغییر الگوی کشت را دنبال می کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: 21 اثر فرهنگی و تاریخی در استان در حال مرمت است و در هیچ دولتی، کارنامه کنونی حوزه گردشگری و میراث را نداریم و اتفاقات خوبی در شهر کرمان صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، باید کار فرهنگی پایدار انجام داد، بیان کرد: 21 موسسه اقتصادی در استان کرمان در حال کار هستند و این ها به معنی تقویت دینداری و فرهنگ مردم است زیرا کاهش آسیب های اجتماعی تنها با موعظه صورت نمی گیرد و باید برای مردم کار ایجاد کرد.

استاندار کرمان اظهار کرد: البته نتیجه کارها درازمدت است و امروز بعد از سه سال درباره اقدامات صورت گرفته در قلعه گنج صحبت می کنیم و با توجه به برنامه ریزی ها، تلاش می کنیم درآمد سرانه هر روستایی را از محل تلاش و کار افزایش بدهیم.

وی افزود: طی روزهای اخیر بعد از 12 سال مالچ پاشی در شرق استان صورت گرفته که متاسفانه این کار در سال ها قبل متوقف شده و روستاهایی زیر تپه های شن مدفون شده بودند که در این راستا 123 هزار هکتار باید تثبیت شن های روان و مبارزه با فرسایش بادی در شرق استان انجام بشود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید رسانه ها مردم را مطلع کنند که انتخاب خوب انجام دهند تا با انجام برخی اقدامات تلاش های قبل از آن را از بین نبرند، گفت: میزان ایجاد اشتغال در استان کرمان سالانه بعد از انقلاب از سال 75 تا 85 تعداد 23 هزار و 802 مورد بوده، از سال 85 تا 90 تعداد 12 هزار و 702 مورد و تنها در سال 95 تعداد 32 هزار و 242 شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

وی افزود: در صورت همدلی، اخوت و برادری می شود برای مردم کار کرد و اگر بحث راست و چپ باشد و بخواهیم با هم دعوا کنیم، آسیب های اجتماعی روز به روز افزایش پیدا می کند.

رزم حسینی تصریح کرد: اگر می خواهیم پایبندی خودمان را به راه شهیدان در عمل ثابت کنیم و معتقدیم ولایت مدار واقعی هستیم، باید در حوزه اقتصادی برای مردم کار ایجاد کرده و در حوزه فرهنگی به مردم شناخت بدهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید از اموال بیت المال برای انتخابات هزینه شود، گفت: باید تلاش کنیم که انتخاباتی مورد رضایت خداوند و مقام معظم رهبری برگزار کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار