مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به اجرای طرح تکاپو گفت: سهم سود کشور در حوزه ICT و تولید محتوا ۵۰ میلیارد تومان بوده که متاسفانه سهم استان در این زمینه ناچیز بود.
کد خبر: ۴۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 19 April 2017
رضا اسماعیلی با اشاره به مشاغل ایجاد شده در استان اظهار‌ داشت: از آنجا که همه نمی‌توانند در بدنه دولت شاغل شوند و دولت نمی‌تواند برای همه شغل ایجاد کند نیازمند ایجاد اشتغال در بخش خصوصی، مشاغل خانگی و خرد هستیم.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله برای اشتغال استان و برنامه‌ریزی در این زمینه گفت: تمایل جوانان برای ورود به دانشگاه کاهش یافته و از طرف دیگر به سمت مهارت‌آموزی و ورودی به جامعه کار بیشتر شده است.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان تصریح کرد: فرصت‌های شغلی زیادی در سال‌های آینده در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در دیگر کشورها 60 درصد اشتغال در حوزه خدمات است گفت: استان کرمان فرصت‌های شغلی خوبی در این حوزه دارد و متاسفانه تا کنون استفاده مناسبی نشده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سهم سود کشور در حوزه ICT و تولید محتوا 50 میلیارد تومان بوده است گفت: متاسفانه سهم استان کرمان در این زمینه ناچیز بود.

وی با اشاره به اجرای طرح طرح تکاپو در استان تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح و تنها در حوزه  ICT سه هزار شغل مستقیم و به ازای هر شغل مستقیم دو تا سه شغل غیر مستقیم در استان کرمان ایجاد می‌شود.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در تشریح روند اجرای طرح تکاپو در استان گفت: این طرح با شناسایی فرصت‌ها و ارزیابی بازار عرضه و تقاضا آنها را به هم لینک می‌کند.

وی با اشاره فرصت‌های مناسب کار در زمینه بازیهای یارانه‌ای، انیماتوری و ساخت آهنگ در استان گفت: متاسفانه در استان کرمان استودیو مناسب برای ضبط آهنگ نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه 30 بسته در ابتدا شناسایی شده بود که با مطالعات انجام شده در کارگروه اشتغال استان 11 رشته آن به تهران ارسال شد عنوان کرد: از این تعداد 6 بسته به تصویب نهایی رسید در حالیکه در بسیاری از استانها تنها یک یا دو طرح مصوب داشتند.

وی تصریح کرد: به جز رشته‌های قبلی حوزه گیاهان دارویی و آرایشگری، قالیبافی، تولید پوشاک و نساجی و زنبورداری نیز در راستای اجرای این طرح در استان حمایت می‌شوند.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید بر اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است و نیازمند حضور مجاهدانه همه اقشار در این رمینه هستیم گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در استان 50 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار