رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: میزان استفاده از اینترنت و موبایل به خصوص در جامعه دانش آموزی بالا است و این سطح مشغولیت قطعا مخرب و زمینه ساز بیماریهای روانی است.
کد خبر: ۴۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 22 April 2017
علی اسماعیلی ندیمی صبح شنبه در مراسم زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه شهید کاظمی رفسنجان با تبریک هفته سلامت، اظهار داشت: اول تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده و این فرصت بهانه ای برای مشارکت جویی و بیان مشکلات حوزه سلامت است و هر ساله شعاری به طور نمادین انتخاب می شود که شعار امسال هفته سلامت «زندگی سالم، با نشاط و امید» است.

وی با بیان اینکه بهداشت و سلامت، امری بین بخشی است و به تنهایی نمی توان آن را پیش برد، افزود: ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق افزایش آگاهی و مهارت از سنین مدرسه ای ایجاد می شود چرا که بزرگسالان ما رفتار تغذیه ای از خود بروز می دهند که در دوران جوانی و نوجوانی از خود بروز داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیماریهای قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی را شایع ترین علت مرگ و میر در کشور برشمرد و گفت: کلید مهار بیماریهای قلبی در تغذیه سالم است و اگر بخواهیم کاهش بیماریهای قلبی و عروقی را داشته باشیم باید روشهای تغذیه را اصلاح کنیم.

اسماعیلی ندیمی فشار خون بالا، دیابت، چاقی و مصرف سیگار را از جمله عوامل خطرساز بیماری قلبی و عروقی دانست که می توان از آن پیشگیری کرد و ادامه داد: مصرف نمک، روغن، قند و نمک در جامعه ایرانی از متوسط جهانی بالاتر است.

وی تصریح کرد: باید در کنار سلامت جسمی به سلامت روحی نیز توجه داشته باشیم و در این رابطه میزان استفاده از اینترنت و موبایل به خصوص در جامعه دانش آموزی بالا است و این سطح مشغولیت قطعا مخرب و زمینه ساز بیماریهای روانی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار