مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با اشاره به لزوم تغییر نگرش جامعه در خصوص اشتغال گفت: دولت نمی تواند شغل کامل به اندازه افراد جویای کار ایجاد کند.
کد خبر: ۴۱۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 22 April 2017
رضا اسماعیلی با اشاره به عنوان سال جاری «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: دو مبحث مهم مدنظر مقام معظم رهبری یعنی تولید و اشتغال مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به پیچیدگی و گستردگی بازار نیروی کار گفت: در این بازار دو طرف عرضه و تقاضا وجود دارد.

اسماعیلی ادامه داد: طرف عرضه فارغ التحصیلان جویای کار هستند که تعداد آنها قابل توجه است، طرف دیگر تقاضا است که شامل شرکت هایی است که نیروی کار را جذب می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: لازم است هرساله در کشور و استان نیروی کار را رصد کنیم تا تقاضایی که در بازار کار ایجاد می شود با نیروی کار هم خوانی داشته باشد و شغل هایی که در بحث تقاضا ایجاد می شود با شاغلین هم خوانی داشته باشد که در حال حاضر به دلیل نادرست بودن برنامه ریزی های سال های گذشته اینگونه نیست.

وی فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس را از جمله افراد جوایای کار دانست و ادامه داد: شغل هایی که در سال های گذشته ایجاد شده فارغ التحصیلان را پوشش می دهد اما شاید توقعات شاغلین ما را تامین نمی کند.

اسماعیلی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که برنامه ریزی های برنامه ششم استان کرمان منطق بر واقعیت باشد و تقاضایی که در بخش صنعت، معدن و خدمات در اقتصاد استان ایجاد می شود با عرضه نیروی کار هم خوانی داشته باشد.

وی با رد این مطلب که بین افراد جویای کار و فرصت های شغلی توازن وجود ندارد، افزود: باید ذهنیت افراد جامعه در خصوص اشتغال تغییر کند؛ در واقع افرادی که به صورت خوداشتغالی و مشاغل خانگی مشغول کار بوده و از حداقل هایی برای گذران امورات زندگی برخوردارند شاغل محسوب می شوند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در برخی کشورهای توسعه یافته خانه داری شغل محسوب می شود و برای آن بیمه و دستمزد تعیین شده است، افزود: دولت نمی تواند شغل کامل به اندازه افراد جویای کار ایجاد کند بنابراین بخش های خصوصی بزرگ، متوسط و حتی مشاغل خانگی باید وارد این عرصه شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار