مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی بهزیستی با بیان اینکه نگاه تخصص محور در ایران کم داریم گفت: رشته‌های دانشگاهی در زمینه خانواده و ازدواج باید ایجاد شود.
کد خبر: ۴۱۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 22 April 2017
میرمحمد صادقی صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح مشاوره ازدواج (آماز) اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای جهان آموزش‌های خانواده به دوران قبل ازدواج و زمانی که فرد مجرد است برمی‌گردد چون در هنگام مجردی فرد انگیزه و اثربخشی بیشتری دارد و در این راستا آموزش قبل ازدواج استراتژی جهانی شده است.

مدیرکل مشاوره و روان شناختی بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از اوایل دهه 80 شمسی برنامه آموزش قبل ازدواج را ایجاد کرد که در این راستا برنامه‌های پژوهشی زیادی در زمینه اثر بخشی قبل از ازدواج مطرح شد.

وی افزود: پژوهش‌های جهانی نشان می‌دهد آموزش قبل از ازدواج حتی در بدترین حالت 30 درصد کاهش طلاق را دارد و کلید طلایی کاهش طلاق آموزش‌های قبل از ازدواج است. 

صادقی با بیان اینکه ما در همه استان‌های کشور نمی‌توانیم جلوی طلاق را بگیریم اظهار داشت: در برخی از استان‌ها که زنان ممکن است نتوانند طلاق بگیرند دست به خودکشی و خودسوزی می‌زنند و با این سخت‌گیری جلوی طلاق گرفته نمی‌شود فقط صرف اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است و عوارض و آسیب‌هایی دارد بلکه حتما حکمتی داشته که خدا آن را حلال کرده است.

وی بیان کرد: نگاه به طلاق مهم است و اینکه از چه راهی برای پیشگیری از طلاق وارد شویم مهم است و در طرح‌های پیشگیری و کاهش طلاق زوجین قبل از طلاق به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند. 

مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی بهزیستی گفت: باید علم خود را افزایش و نوع نگاه خود را ارتقا دهیم چرا که ازدواج صرفا امری اقتصادی و مدیریتی نیست اما نیاز به نگاه همه جانبه و آسان دارد و ابزار روان شناختی ما باید همراه با علم افزایش یابد. 

صادقی با بیان اینکه باید نگاه چندگانه به ازدواج باشد افزود: هر چه در حوزه مشاوره در زمینه قبل ازدواج بیشتر سرمایه‌گذاری شود نتیجه بهتری خواهد داشت و دانشگاه‌ها باید رشته‌های جدید در حوزه خانواده ایجاد کنند چون در ایران نگاه تخصص محور کمتر داریم. 

وی بیان کرد: بیشتر طلاق‌ها در سه یا چهار سال اول زندگی است و اگر در این چند سال به آموزش و مشاوره اهتمام بیشتری بورزیم، مطمئناً آمار طلاق کاهش خواهد یافت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار